Antipop Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Hei har ei snelle liggende Shimano Exage 2500 fd som jeg tenkte jeg skulle kjøpe ei stang til. Har sett på denne Exage BX STC Minitele 210L 7`/3-14g da jeg tenkte å ha stanga med på Motorsykkel, Bruken blir nok litt over alt tenker jeg ferskvann, elv og etter sjø ørreten.. Vil denne snella bli for stor til denne stanga? Tar også ett tips til ei alternativ stang:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bragvin Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Hei. Tror det skulle gått fint å bruke den snella på den stangen du snakker om, dog den stanga selges som komplett pakke med Exage 1000 snelle. Jeg ville personlig har gått får en litt grovere stang som jeg skulle brukt den som all-around stang, spes med tanke på elv og sjøørret. Er så vanvittig artig å kjøre større fisk på smått utstyr, men med tanke på en slik stang, elv og kanskje ørret/laks 2kg++...hmm...du skal ha is i magen Ville nok gått for en litt grovere stang og regner med du ønsker teleskopstang for plassen sin del, kanskje en Berkley Lightning HT Tele 9' 7-28g. Det er jo et hav av stenger å velge mellom, noen: http://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/stenger/teleskopstenger 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor-Erik-L-77 Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 (edited) Enig med @Bragvin, til såpass variert fiske bør du velge en stang som er litt grovere. Altså noe høyere agnvekt. 2500 snella passer sikkert fint til slukvekter i området fra 10g til 30g Til så variert fiske kommer du ikke til å finne en som er perfekt til noe men du kan få deg en stang som er helt grei til ganske mye! Jeg ville ikke lagt altfor mye penger i en slik stang, finn et godt tilbud. Heller bedre på sikt og legge mere penger i mere spesialiserte stenger og sneller. Edited June 22, 2016 by Tor-Erik-L-77 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antipop Posted June 27, 2016 Author Share Posted June 27, 2016 Takker for tips ska dra på ett par utsalgs steder å se på flere..:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts