Gå til innhold
  • Bli medlem

skitopptur fra tindeklubbhytta i hurrungan?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

noen tips til skitopptur i hurrungane i påsken med utgangspunkt fra tindeklubbhytta?

HElst lett tilgjengelige uten klatring/sikring og bresikring. OG med fine nedfarter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sier "rapporter" jeg har fått fra folk som akkurat har kommet tilbake fra Hurrungane at det er meeeget lite snø der. Et par gode ladninger kan nok redde litt til påske, men det er ikke akkurat noen bra snøforhold i Hurrungane i vinter.

Andre her kan nok gi deg bedre svar på selve tur og kjøremulighetene enn det jeg kan med utgangspunkt i tindeklubbhytta, men det mest naturlige alternativet er kanskje å dra seg bort på Dyrhaugsryggen (mot øvre Dyrhaug), noe som går meget greit fra Tindeklubbhytta. Vel ute på ryggen er det fint, passe bratt opp til Nørdre Dyrhaugstinden (2100). En del mer utsatt vinterstid videre mot Store Dyrhaugstinden.

Ellers er det garantert fine skiturer opp til Bandet og ut på breen mot Midtmaradalsryggen, men renna opp til skardet (var det Lovskard eller Lavskard) er ganske så bratt, så jeg vet ikke hvor langt man kommer, dersom man er ute etter trivelige skiturer.

I det hele tatt - for trivelige skiturer er kanskje Tindeklubbhytta ikke det beste utgangspunktet. Du kommer deg jo greit oppover mot Nørdre Skagastølstinden, men noe sier meg at det stikker opp bra med stein der nå.

Hvis du ikke skal bo på selve hytta, men basere deg på telt, ville det kanskje vært bedre å campet i Ringsdalen. Der har du jo både Dyrhaugsryggen, Ringstindane, Stølsmaradalstinden så vel som Lauvnostinden / Soleibottinden tilgjengelig.

Men som sagt, andre her kan nok gi deg langt bedre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dyrhaugsryggen er nemnt, og den startar kort stykke frå Tindeklubbhytta. Elles kan ein gå rundt og inn i Riingsdalen, og sjå om der er noko å ta turen til. Så kan ein óg vandra innover mot Fannaråki og gå gjennom skardet i retning Skogadalsbøen. Toppturar er det gjerne verre med i dette området, men det er no skiterreng i området likevel. Ein kan óg vandra opp Sognefjellsvegen, og følgja den før den vert brøytt.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.