Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Var litt nyskjerrig på hvilken type parafin ovn folk bruker i telt/lavo? Har selv i bruk en ombygd oranier husovn, det er enkleste sak i verden å bygge om en slik ovn til telt bruk, og dæm får man stortsett gratis.:) kast alt støpjern, flytt Røykrøret til senter å sveis fast, bort med regulator, å heller bruk en dryppekran, ferdig ovn.:) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en sånn her: Skjult lenke - logg inn for å se den

En god erstatter til det norske forsvarets multifuel, varmer nesten like bra (ca 9kw/h) 

Er både lettere og mindre i fysisk størrelse. 

Men den er vanskelig og få tak i.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det såg ut som en høvelig sak, med bra varme.:)  Har åsså sett etter multifuel, men d e domt at man ik kan koke på den, og veldig dyr i innkjøp.

refleks har en liten ovn som heter brassman eller nåkka sånt, men har ikke lest så mye om den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint koke på den jeg har. Den er rett og slett genial :) 

Kan faktisk også fyre med ved! 

Kan klart anbefales, hvis du finkjemmer ebay regelmessig, så dukker det opp en til tider, fra 2 til 4 tusen ligger de som regel på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 liter holder godt en helg, med fyring hele natta, og store deler av dagen. Har kun brukt diesel på den hittil. 

Edit: har faktisk bare brukt den på en overnatting i fjor, der vi pakket sammen og dro hjem lørdags morgen grunnet stiv kuling. Da fyrte vi fra klokka 14 på fredag, til klokka 06 lørdag. 8 liter gikk det med :) 

Endret av Hillestaden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Jan Erik Pettersen
      Hei hopp, har prøvd å søke litt uten å finne noe svar, så jeg må spørre dere som har prøvd om tips og råd.
      Har laget en slik brusboks ovn, jeg har så lyst til å prøve den på en helgtur jeg skal på, dette er ikke den jeg har laget men dette er varianten: 
      Skjult lenke - logg inn for å se den

Det jeg lurer på er hva jeg skal bruke til å fyre med? Det har vært vanskelig å finne ut av.
      Noen som kan dele noen erfaringer med meg?

• Av maggan89
      Jeg lurer på om det er noen som har prøvd gstove ovn i telt før?
    • Av LitekH
      Hei! Ønsker å få isolert pipen som går gjennom innerteltet i min Helsport lavvo. Har noen prøvd å pakke inn pipen i brannteppe? Ser at de tåler 550 gr. C men lurer på om det er nok. Teppet er i glassfiber og silikon og ønsker ikke å få giftig gass eller andre problemer. 
      Fint hvis noen har testet ut dette og kan gi meg en tilbakemelding.
    • Av steffen hjortshøj
      hva heter denne ovnen? sammenleggbar og sekskantet 3 delt pipe.

• Av Hammer
      Hei,
      usikker på om dette er riktig plass å poste.
      Men! Tenkte oss på tur med ungene neste helg, i lavvo. Men, skulle veldig gjerne ha hatt en lavvo ovn. Den vi normalt sett bruker er opptatt den helgen.
      Så! Er det noen i nærheten av trondheim som har en slik, som de ikke skal bruke til helgen. Og som de kunne tenkt seg å låne/leie ut. Så hører jeg veldig gjerne fra deg.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.