Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjelder av fjellski uten stålkant om dagen? Helst med kortfeller om det finnes på andre enn Åsnes.

Jeg har et par Åsnes Amundsen som jeg er veldig fornøyd med, men ser at det blir litt vel risikabelt å snørekjøre med disse da de har stålkant.

Annonse
Skrevet

Åsnes Breidablikk. Har disse og er fornøyd. Bc binding og middels stive sko for å få gode gåegenskaper. Mange vil nok foretrekke kraftigere.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, knutis skrev:

Åsnes Breidablikk. Har disse og er fornøyd. Bc binding og middels stive sko for å få gode gåegenskaper. Mange vil nok foretrekke kraftigere.

Har samme kombinasjon, svært fornøyd. Åsnes andre alternativ uten stålkant er vel Kongsvoll, som er laget spesielt for jakt.

Skrevet

Har også breidablikk. Veldig fornøyd med de. Brede nok til løsnø samtidig som de er lette å holde retning med. En kompis har ski som er gsnske like kongsvoll.  Deer jo enda bredere. Supert i løsnø når man labber rundt men de "vabler" lettere i fart.

Skrevet

Om de skiene du ønsker mest kun har stålkanter, kan du bare slipe stålkanten rund. Det har jeg gjort på mine Fischer E109 og det fungerer helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.