Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanskelig å velge kano


jensem

Anbefalte innlegg

Først vil jeg beklage hvis jeg poster mitt spørsmål hvis det finnes tråder om dette allerede.

Men jeg har ikke funnet noen informasjon som jeg føler hjelper meg med mitt valg.

Jeg ønsker innspill av dere som har den del erfaring med Alley kanoer.

Mine kriterier stemmer kanskje ikke over ens med en spesiell modell av Alley.

Det jeg er på utkikk etter er en kano som passer sånn passe med alle mine kriterier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til så variert bruk er det viktig å prioritere hva som er viktigst. Du skriver ikke noe om elvepadling, og da kan du kanskje fokusere på flatvannskanoene. Disse er en noe raskere og kommer i større utgaver. 

Med 2 voksne og 2 barn tror jeg 16,5 fots blir for lite. Har den selv, og jeg synes det begynner å bli trangt med tre personer. Anbefaler en større, f.eks 18,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ally er ikke så god å padle hvis de blir lastet for tungt og spesielt hvis man har mye last i endene.

Skal dere være 4 så ville jeg nok sett på 18 eller 18,5. Skal dere ikke padle elv er 18.5 en raskere modell.
Men disse er uansett store så neppe førstevalget alene på tur. vet ikke hvem av 18 eller 18,5 da som er enkleste å håndtere.

Kanskje bruke en kano når du er ute med familien og så skaffe deg en packraft når du er på tur alene.

Et alternativ er også 2 mindre kanoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill.

 

De aller fleste turene blir med 2 personer og vanlig oppakning. 

Når det gjelder elvepadling, som blir det i isåfall med 1 voksen og 2 barn. Den andre voksne (les:kona) blir gående langs elva, da jeg tviler jeg får hun med. :)

 

Prøver vel med en Ally 16,5 først.

Takk for hjelpen.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.