Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringstind 2 VS Ringstind 2 light


thomashenrik

Anbefalte innlegg

Det hele koker ned til at du må velge rett telt til ditt bruk. For meg er de tre viktigste kriteriene for valg av telt lufting, pakkvolum og vekt. Her må jeg innenfor et visst krav for at jeg skal orke å bære med meg teltet, og at jeg skal oppleve det som behagelig å bruke. Så kommer kriterier som liggelengde, takhøyde, fortelt osv. osv. Vannsøyle kommer faktisk laaangt bak i rekka av kriterier, da jeg ikke har opplevd det som problem med vanngjennomtrengning i noen av de teltene jeg har brukt.

 

f.eks: Det er ikke tvil om at ei oljehyre holder regn ute lengre enn tekniske regnklær solgt til turbruk - det betyr fortsatt ikke at oljehyre er velegnet til turbruk. (vekt, kondens, bevegelighet)

 

Tror ikke sammenligningen din med biler er særlig relevant, da folk som bruker slike telt ofte søker plasser der det ikke er noen å vise seg frem for;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kjøper du Nordmarka, ferdig med den saken. Du kommer helt sikkert til å bli fornøyd med teltet, men du må nok bare godta mange her på forumet har andre preferanser enn deg.

Forøvrig tror jeg ikke egentlig du ønsker å bli overbevist om at Ringstind er et bedre kjøp enn Nordmarka... :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du Nordmarka, ferdig med den saken. Du kommer helt sikkert til å bli fornøyd med teltet, men du må nok bare godta mange her på forumet har andre preferanser enn deg.

Forøvrig tror jeg ikke egentlig du ønsker å bli overbevist om at Ringstind er et bedre kjøp enn Nordmarka... :-)

Jada, jeg har ingen problemer med å godta andres valg. Jeg prøver bare å finne argumenter, men jeg synes fordelene er så alt for små (og ofte fraværende) til at jeg skal bruke flere tusen på dyrere telt. Ja, jeg tror nok Nordmarka er det rette for meg.

 

Joda, jeg liker å betale for ting jeg føler er verdt det så jeg vil gjerne bli overbevist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.