Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettvektstreffets listetråd 2015


Tor Magnus

Hva blir basisvekten din på treffet?  

59 stemmer

  1. 1. Hvor mye har du med deg (alt uten mat og det du har på deg)

    • Tung (25kg+)
    • Normal (9.1 - 25kg)
    • Lett (4.5 - 9.1kg)
    • Ultralett (2.3 - 4.5kg)
    • Superlett (1.4 - 2.3kg)
    • Ekstremlett (<1.4g)
      0


Anbefalte innlegg

@Zombiecat

Skal du ikke ha med rødsprit/ annen fuel til catstoven ?

Ser du har "sprit" under "mat", men det er 1 stk á null gram og ikke spesifisert om det er drikke-sprit eller fuel-sprit :D

 

 

Sprit er rødsprit. Ikke helt sikker på hvor mye jeg trenger enda så derfor er den åpen. Tror jeg hopper over drikkespriten :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Zombiecat den lilla hunden har nog fullt upp med denna packningen, men du kan säkert lägga de 300 ekstra grammen mat i klöven till den större hunden om den är frisk och i form. De klarar upp mot en tredjedel av sin vikt om de är tränade och upp mot en fjärdedel borde inte vara något problem.

Det är ju iofs bara 300 g, så inte den stora skillnaden. :-)

Ho lille skal ikke bære alt som er hennes. En del er i den andre kløven så må se litt hvor mye det blir til slutt. Jeg gidder ikke å lempe oppi mer enn jeg pleier siden de ikke er vant til å gå kjempelangt med kløv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste @Zombiecat. Eneste jeg plukker på er Powerbank - trenger du den for de dagene? Og ser du lurer på en annen sekk, så da går det kanskje noen gram der også.

 

Hva jeg lurer mest på er om du synes det var greit å komme inn i kategorien "lett"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste @Zombiecat. Eneste jeg plukker på er Powerbank - trenger du den for de dagene? Og ser du lurer på en annen sekk, så da går det kanskje noen gram der også.

 

Hva jeg lurer mest på er om du synes det var greit å komme inn i kategorien "lett"?

Ikke minst, ser at det er flere som er i kategorien "Lett" som faktisk ikke er så langt unna "Ultralett".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste @Zombiecat. Eneste jeg plukker på er Powerbank - trenger du den for de dagene? Og ser du lurer på en annen sekk, så da går det kanskje noen gram der også.

 

Hva jeg lurer mest på er om du synes det var greit å komme inn i kategorien "lett"?

Nei jeg trenger den vel strengt tatt ikke, men mobil er også kamera og er så kjedelig å gå tom for strøm. Så det er en sånn luksusting... Bytter jeg sekk kan jeg spare 700 gram så mulig jeg gjør det. 

 

Ja var veldig lett egentlig, men jeg er helt noob når det kommer til overnattingsturer så jeg hadde ikke lagt til meg masse vaner fra før. Skulle jo gjerne hatt det enda lettere, men det får komme litt etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å skru av telefonen helt fordi det ofte ikke er dekning alikevel.

Skal jeg ta bilder skrur jeg iallefall av wifi, mob data, synkronisering, gps, skjermrotasjon og bluetooth. Sette ned lysstyrken på skjermen hjelper også og ikke minst være påpasselig med å slukke skjermen så fort man ikke trenger den istedetfor å la den time ut og slukke seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta sekk på lista og mangler bare 400 gram for å komme meg ned i 4,5 kg. Skal bytte ut superundertøyet med noe lettere også etterhvert så da står det vel om 300 gram. Det må jeg klare... :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kvitknekt Snyggt! Inte något onödigt vad jag kan se på din lista. En liten teknikalitet vad gäller Lighterpacks programmering bara, när du har 2 saker med dig och registrerar detta som Worn räknar det en på kroppen och en i säcken, så när det gäller dina skor, dubbla vikten och sätt dem som 1 st så blir räknestycket korrekt.

Alternativet blir att gå med en sko i säcken, då stämmer det också. ;-)

Ska du få det lättare är det inköp av nytt utstyr som gäller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kvitknekt Snyggt! Inte något onödigt vad jag kan se på din lista. En liten teknikalitet vad gäller Lighterpacks programmering bara, när du har 2 saker med dig och registrerar detta som Worn räknar det en på kroppen och en i säcken, så när det gäller dina skor, dubbla vikten och sätt dem som 1 st så blir räknestycket korrekt.

Alternativet blir att gå med en sko i säcken, då stämmer det också. :wink:

Ska du få det lättare är det inköp av nytt utstyr som gäller. :-)

Det visste jeg ikke. Da er jeg under 4,5 kg :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å lager liste. Har litt småtteri igjen å veie, men det ser ut til at jeg skal klare å komme meg inn omtrrent midt i "lett" packweight (under 9,1 kg) .....

Vil antakelig kjøpe ny kjele og lage en ny stove før denne turen.

Kan lett spare kilo ved å kjøpe ny sovepose og nytt underlag, men vet ikke om jeg vil det.

Crocs er til leir, men det kan hende jeg dropper de.

 

http://lighterpack.com/r/6muhb

 

 

[Edit] - linken til Crocs er det ikke jeg som legger inn; den bare kommer automatisk !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta sekk på lista og mangler bare 400 gram for å komme meg ned i 4,5 kg. Skal bytte ut superundertøyet med noe lettere også etterhvert så da står det vel om 300 gram. Det må jeg klare... :P

Det fixar du säkert. :-)

Förslag på lite besparingar:

Vi är i skogen och du har en kniv, lämna tältpluggar hemma, -78 g.

Vindskjerm: Två eller tre lager aluminiumfolie alternativt en engångs pajform i lite tjockare aluminiumfolie (brukar finnas på Nille), -40 g eller där omkring.

Tunnare sovsockar, är du frusen, stoppa fötterna med tunna sovsockar in i en t-shirt för extra värme, -55 g-ish.

Både insektsspray och solkrem kan läggas i små, lätta behållare och spara ca -100 g.

Dopapir: kutt ut lite till, - 15 g.

Spara in ca 288 g här!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å lager liste. Har litt småtteri igjen å veie, men det ser ut til at jeg skal klare å komme meg inn omtrrent midt i "lett" packweight (under 9,1 kg) .....

Vil antakelig kjøpe ny kjele og lage en ny stove før denne turen.

Kan lett spare kilo ved å kjøpe ny sovepose og nytt underlag, men vet ikke om jeg vil det.

Crocs er til leir, men det kan hende jeg dropper de.

 

http://lighterpack.com/r/6muhb

Detta är ju också en väldigt solid lista, ska inte pirka i den. Också här blir det att ändra till lättare utstyr för att gå nämnvärt nedåt i vikt. :-)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har noen ting jeg skal fikse på. Sovesokker og myggspray er to av dem. Solkremen er allerede liten så den får duge. Men er jo allerede under målet mitt da :)

Höll på en stund att kika på din lista, så fick inte med mig "skomissen" för nu. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Höll på en stund att kika på din lista, så fick inte med mig "skomissen" för nu. :-)

Ble veldig glad når jeg så du skrev det da. 500 gram poff borte. Litt sært oppsett da siden jeg vanligvis har på meg to sko, men ok :P 

Nå må jeg bare få kjøpt meg den nye sekken og testa om den funker. Fått slanka vekk noen gram hos bikkjene også i dag. Lagt nye kobbel til å ha i magebelte på sekken med svivel og strikkdel. Ble lettere enn de gamle kobblene. Ikke at det har noe å si for noen av oss men :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig glad når jeg så du skrev det da. 500 gram poff borte. Litt sært oppsett da siden jeg vanligvis har på meg to sko, men ok :P

Nå må jeg bare få kjøpt meg den nye sekken og testa om den funker. Fått slanka vekk noen gram hos bikkjene også i dag. Lagt nye kobbel til å ha i magebelte på sekken med svivel og strikkdel. Ble lettere enn de gamle kobblene. Ikke at det har noe å si for noen av oss men :P

Mulig du misforstår eller jeg misforstår og tror du misfortår ....

Du må vel lege inn vekta av ett par og ha 1 stk, eller ha vekta av en sko og ha 2 stk.

Om du har denne som "worn" vil lighter pack regne den ene skoen som worn og denandre som i sekken. Samme som når du har 2 par sokker og krysser av for "worn" vil den regne vekta av etpar som worn og det andre i sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du misforstår eller jeg misforstår og tror du misfortår ....

Du må vel lege inn vekta av ett par og ha 1 stk, eller ha vekta av en sko og ha 2 stk.

Om du har denne som "worn" vil lighter pack regne den ene skoen som worn og denandre som i sekken. Samme som når du har 2 par sokker og krysser av for "worn" vil den regne vekta av etpar som worn og det andre i sekken.

Jeg forstår... Men jeg gikk utifra at når det sto som worn så hadde det ikke noe å si for hvor mange jeg hadde. Nå har jeg fiksa det og satt 1 og lagt sammen vekta av begge skoene. Og da gikk jo pack weight ned 500 gram og det var koselig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke mulighet til å legge inn f eks sokker mer enn en gang (virker som om når det allerede er lagt inn så må du bare velge antall). Mente å huske en liten debatt her for noen uker siden som tok for seg problemstillingen så jeg satset på at den regnet en som worn og resten i sekken. Men det kan bli "problemer" om du kjører 2 par av samme sokk på en kald dag..... da blir jo lista skikkelig fucka  :frantics:      :D 

 

Ser noen har valgt å dele opp i på kroppen/ i sekken, men jeg tenkte at når man krysser av for "worn" har man oppnådd det samme.

Er det mulig å legge samme artikkel i flere undergrupper ? - f eks et par sokker i "klær på kroppen" og samme type sokk i "klær i sekken" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.