Gå til innhold
  • Bli medlem

Bratte skiturer i Troms?


jolunde

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp flytta til Tromsø og ønsker å komme i kontakt med noen som går skiturer/skibestigninger hvor turen ned gjerne er det viktigste målet. Både for å få gode turforslag og gjerne også turfølge. Hvis noen vet om et sted på nettet eller en bok hvor det står turbeskrivelser i denne kategorien, så tar vi gjerne imot tips om det også.

hilsen Jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så meld dere inn i Fjellsportgruppa (FSG) og kom på mailinglista vår, da vel. Der kommer mye info om turer og diverse annet. Hjertelig velkommen også til Stikk-Innom på Turlagskontoret på (de fleste!) torsdager året rundt for å spise vafler og bli kjent med folk og turområder :roll:

FSG driver mye med turer for nedturens skyld om vinteren og oppturens skyld om sommeren.

I morgen arrangerer vi f.eks. også lysbildevisning fra K2-ekspedisjonen, så kom å se på den! Der er FSG representert og garantert mye hyggelige folk :roll:

Dessverre har jo ikke snøen lagt seg tykk nok enda..., men mens det sitrer i knærne får vi smøre oss med tålmodighet og skiene med voks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg går litt på ski og skiseiler på fjell rundt Tromsø (selv om jeg ikke nødvendigvis velger bratteste vei ned :?:

På denne linken finner dere info om fine skifjell rundt byen:

" http://home.online.no/~syjens/Fjellturer/fjell.html "

Se på Kvaløya og de første fjellene på listen.

Turer rundt Kattfjorddalen er populære vinter/vår toppturer.

Du kan lese (og se bilder) fra mine ski/seil turer på websiden:

" http://www.skiseil.net/skiseilesiden/skiseileplasser/skiseileplasser.htm "

Flere fjellbilder (flest sommerturer) finns på websiden min:

" www.ryggsekk.net "

Bøker som beskriver slike turer har Tromsø dårlig av.

Forhåpentligvis så får dere mange fine toppturer. Nå mangler det bare snø!

Hilsen Jan Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.