Gå til innhold
  • Bli medlem

Mobildekning (netcom) i Reinheimen Nasjonalpark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Planlegger en 2-3 dagers tur i Reinheimen i løpet av sommeren om været blir bra. Men jeg lurer på hvordan det er med mobildekningen til netcom der? :)

Skrevet

Har ikke gått i de fjellene, men av erfaring er dekningskartene til Telenor og NetCom rimelig korrekte (selv om de er å betrakte som veiledende) - og her kommer Telenor best ut. Uansett er det store områder uten dekning der, du får sjekke selv på hjemmesidene deres.

Jeg ville supplert med et kontantabonnement av ett eller annet slag med Telenor-dekning og fks denne telefonen:

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/NOK113BLACK/nokia-113-mobiltelefon-sort (kom bra ut i en dansk dekningstest)

Jeg har opplevd at en enkel Samsung E1050 tar inn signalene bedre enn både iPhone og LG smarttelefoner, men da snakker vi kun tale/sms.

Skrevet

Generelt så trur eg du skal belage deg på å ikkje ha mobildekning, bortsett frå på nokkre av fjelltoppane. Har vore på tur i Tafjordfjell-delen av Reinheimen, og det har vore ei deilig mobilfri sone :D

Skrevet

Med mobil i fjellet tenker jeg utelukkende sikkerhet.

Har siklet i flere år på et område i Sunndalsfjella, men det er ikke mobildekning der. Hadde jeg måttet dra alene ville jeg bekostet å leie satelittelefon - kun til SOS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.