Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Edit: Jeg ser jo nå at du skrev, "...zoomet til riktig målestokk.." Du opererer jammen med ekstremt detaljerte målestokker. Trenger du virkelig slike målestokker til turbruk?

En riktig og enkel målestokk, er viktig! Det er viktig informasjone alle trenger, selv om ikke alle kan bruke det. Nord/sør og øst/vest "linjer" er også viktig, for å finne kordinater hvis det er behov for det.

Annonse
Skrevet

Joda, men her snakker vi ikke bare om "riktig og enkle målestokker" som i korrekt angitt og runde tall, men i størrelsesorden 1:5000, eller deromkring. Det er det jeg stiller spørsmålstegn ved. Hva får han til med 1:5000, som han ikke kan klare på 1:10 000, til turbruk?

Skrevet

Larix. Runde tall som du NÅ oppgir, er ok! Fordi da er det enkelt å benytte cm/mm målet, på kompassene. Så slike hele tall bør det være. Virket ikke som om DET var så viktig, i ditt forrige innlegg.  

• 4 måneder senere...
Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i kart over "den nære Nordmark" (Oslo - Kikut) med målestokk på 1:25 000 eller mindre? Bokhandelens 1:50 000 blir noe detaljfattig i skogen.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.