Jump to content

Recommended Posts

Annonse
Posted

Har bare testet A1 og den kjentes helt vilt deilig ut!

Hadde nok kjørt fallkniven forran sog uansett:)

(selv om Creed så veldig bra ut den også:)

Posted

Jeg fikk kjent på en F1 fra fallkniven tidligere. Den som er en del mindre enn A1. Og den var helt klart nydelig i handa. Har sett en del utube klipp av begge. Og de får begge god kritikk. Men syns det er vanskelig å velge en kniv utifra videoer. De koster jo litt så hadde vært greit å høre noen anbefalninger :)

Posted

Hva skal du bruke kniven til?

I valget mellom de to ville jeg gått for A1. Den har bedre stål og du får lagt tommelen flatt på ryggen. Men da tenker jeg treverk. Et godt og rimeligere alternativ er Cold Steel SRK.

Posted

Det blir friluftsliv generelt. Noe hogging, litt spikking osv. Den verste hogginga tar jeg med øksa. Kvaliteten er viktig. Og at den er god å bruke selvsagt.

Posted

Jeg kjøpte Cold steel recon scout til formålet! Men til syvende og sist blir den for stor til det generelle friluftslivet! Nå er det bare samekniven som sitter i beltet! F1 står HØYT på ønskeisten:)

Posted

Det blir friluftsliv generelt. Noe hogging, litt spikking osv. Den verste hogginga tar jeg med øksa. Kvaliteten er viktig. Og at den er god å bruke selvsagt.

Creed vil sannsynligvis hugge bedre enn A1, men hvis du uansett har med øks, hvorfor hugge med kniv. A1 er en bedre generell friluftskniv.

Posted

Det blir den lille hogginga. Granbar til å sitte på og slikt. Y pinnen til fiskestanga, en plugg til duken hvis det skulle være nødvendig.

• Like 1
  • 2 months later...
Posted

Are og Loke,

Har F1 sjæl og kan skrive under på at det er en god kniv så ta en titt på den også før du bestemmer deg:-)

Er noen kroner å spare på den også ( kontra A1 ) og vil utføre oppgavene du nevner helt fint

Mvh