Gå til innhold
  • Bli medlem

Sportsklokker/pulsklokker


Sasojen

Anbefalte innlegg

Annonse

Var også inne på tanken en stund og en slik klokke men droppet det.

De er litt for glad i batteri når de brukes. Jeg endte istedet med en Casio PRW3000. Har ikke gps etc men har solcellelading så den går ikke tom for strøm. Har høydemåler, kompass etc. Var nok funksjoner det for en slags backup.

Bruker jeg heller GPS sammen med kart og kompass. På min Galaxy S4 er det og bra kartfunsjon og gps som også fungerer fint. Bruker ikke all verden strøm å sjekke hvor man er. Den er og lagt kjappere på posisjonering enn min Garmin Gps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også inne på tanken en stund og en slik klokke men droppet det.

De er litt for glad i batteri når de brukes. Jeg endte istedet med en Casio PRW3000. Har ikke gps etc men har solcellelading så den går ikke tom for strøm. Har høydemåler, kompass etc. Var nok funksjoner det for en slags backup.

Bruker jeg heller GPS sammen med kart og kompass. På min Galaxy S4 er det og bra kartfunsjon og gps som også fungerer fint. Bruker ikke all verden strøm å sjekke hvor man er. Den er og lagt kjappere på posisjonering enn min Garmin Gps.

Får du opp kartreferanser på mobilen, og får du det uten dekning?

 

Nå liker jeg meg utenfor dekning, men kjekt å høre om mobilen kan levere dette uten dekning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på f.eks 59.98310 N , 010.77827 E ? (Sånn ca midt i Maridalsvannet.) Jada. Kan og endre til andre formater.

Den gir deg også aktuell skalering på kartet som f.eks 1:23033.

Gps fungerer fint overalt selv om det ikke er dekning på mobilnettet. Dog må du ha forhåndslastet kartbladene for området du skal. Er det mobildekning så kan du laste ned der og da men fordel med god overføringshastighet.

Finnes mange apps med kart.Jeg bruker som regel Norgeskart. Droppet GPS og kart i Feumundsmarka og brukte bare mobil ved behov. Er jo merkede stier etc der så ikke så lett å gå seg bort :)

Har også en barometer app som viser trykk og M.o.h. Den er faktisk rimelig nøyaktig. Men den vil gjerne opdatere seg mot mobilnett. Har ikke testet hvor god den er utenfor deksning da jeg bare har hatt den en kort stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.