Gå til innhold
  • Bli medlem

Førsteinntrykk av Robens Vapor Lite gassbrenner


borgern

Anbefalte innlegg

Karakter: 4


Nettsted: http://www.amfibi.no


Positivt: Lett, billig, god effekt


Negativt: enkel, litt spinkel


Pris: 169

Ville ha en liten og lett brenner som kunne ligge fast på hytta. Skal brukes når jeg er på hytta og er ved vannet og fisker. Enkelt bruk som å koke litt kaffe etc. Derfor ville jeg ikke at den skulle være for dyr heller. Robens Vapor Lite -toppmontert brenner

 

Vi begynner med det positive:

- Veldig liten og lett, vekt 96 gr.(har ikke kontrollveiet enda)

- Pakkspose med snøring, enkel å plassere inne kjeler etc

- Bra effekt. Oppgitt til 4000W. Om den er så kraftig vet jeg ikke men den ga en god boost og kokte opp vannet kjapt. Mer effekt enn den andre jeg har(oppgit til 3800W)

- Skarpe støtteben så kjeler ikke sklir så lett

 

Og så litt negativt(ting jeg er litt mer usikker på)

- Siden den er liten og lett virker den og litt spinkel på noen områder

- Ikke innebygget tenner

- Lager litt mer lyd enn jeg er vant til på gassbrenner pga kraftig effekt når den går på fullt.

 

Er en ganske konsentrert flamme på den. Til kjeler med liten diameter er det en fordel, den andre jeg har sprer mer og for mye varme stikker da på utsiden ved høy effekt.

Den vil nok gi lit dårlig spreding på kjeller og panner når man kommer på 17-18 cm og oppover.

Men jeg skal primært bruke smale kjeler der oppe så den passer supert der.

 

Hvem skal jeg anbefale den til. Egentlig alle som trenger en billig brenner til å ha med f.eks på dagstur for å koke vann, kaffe og slikt i små kjeler. Også for de som skal pakke lett og primært har små kjeler til vannkoking til kaffe, real etc. Selv bruker jeg ofte ytre kjele og lokk på denne http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article295113.ece

 

Siden jeg bare har brukt den 2 ganger så langt er det for tidlig å si noe om holdbarhet på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.