FranzJosef Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Er det rett og slett en fordel å bare skippe demper til hybrid? Eller er det litt mye risting? Siter
lph Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Det går raskere uten. Jeg ville skippet det, når jeg først skulle kjøpe sykkel som skal gå fort. Men hvis du skal også bruke den endel på skogsvei ol. ville jeg vurdert det. Siter
FranzJosef Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 Hva med sykkelstier i nordmarka? Er det å anbefale med eller uten demping? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 se etter en Hartd Rocx mtb hybrid med lockout dempere. jeg synes det rister og skaker allt for mye hvis en kjør udempet. Verst er vaskebretten som dannes i svinger utfør. Det er bare når du står opp å tråkker du merker at du førlorer kraft når du kjør med dempning. Siter
lph Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 På sykkelsti er det en fordel med demping. Men du kjøper vel ikke hybrid hvis du skal sykle mye på sti? Hybridsykler er primært for å sykle fort på asfalt, og allikevel kunne bruke sykkelen i skogen. Jeg har ikke, men ønsker meg en til jobbsykling! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 de flesta syklister i Nordmarka sykler 90% på grusvei og er bedre betjent med 28 tums hjul. MTB på grusvei er slöseri med muskelkraft (trillemotstand) som isteden kan brukes til lengre eller raskere turer. En mtb-hybrid med 28 tum hjul og lockout dempere er troligen det beste du kan kjøpe for markaturer. Siter
arildgs Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg har en hybridsykkel med dempere både i sete og gaffel. Det er fullstendig unødvendig, men kunne ikke velges bort på min modell. Jeg mener dempere på sykkel er en flopp, med mindre man driver med ekstrem off-road kjøring. Siter
berland Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg har en hybridsykkel med dempere både i sete og gaffel. Det er fullstendig unødvendig, men kunne ikke velges bort på min modell. Jeg mener dempere på sykkel er en flopp, med mindre man driver med ekstrem off-road kjøring. Jeg er egentlig enig, men for jobbsykling i Trondheim er jeg veldig glad for å ha demper. Her har ikke kommunen skjønt hva nedsenket fortauskant i forbindelse med fotgjengeroverganger er for noe. Siter
ThomasB Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hvis det er brostein der du sykler ville jeg ikke en gang vurdert en sykkel uten demper. Demper gjør sykling mer komfortabelt. Til og med på de dyreste racersyklene er det demping i form av carbon gaffel og bakramme. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.