ØyvindF Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Har nettopp fått en Optimus 111, stillbrenner men er usikker på hvilken type det er. Er det en 111T? Og uansett hvilke type drivstoff går den på? På forhånd takk for hjelp! Siter
Kjellis Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Riktig, det er en Optimus 111T. Angående drivstoff så går den i hovedsak på parafin og bensin,og kan brenne alkohol med riktig dyse og struperør. Jeg vil anbefale deg å begynne med parafin/tennvæske om du ikke vet hvilken dyse om står i. Min 111T liker slettes ikke bensin.... Se oppe på dysa om det står noe, er dysa umerket kan du gå ut fra at det er parafindyse. På mine parafindyser står det ingen ting, men mener parafindysa også er merket med "K". Ellers er de merket med: "G" - bensindyse "A" - alkoholdyse "M" - multifueldyse, brenner parafin og bensin. Gratulerer med en knall primus Sent from my iPad using Tapatalk Siter
ØyvindF Skrevet 23. april 2013 Forfatter Skrevet 23. april 2013 Tusen takk for svar! Er det da fritidsparafin som er saken? Hva med lampeolje? Siter
Kjellis Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Lampeolje inneholder voks og kan tettebrenneren, fritidsparafin er knall. Sent from my iPad using Tapatalk Siter
ØyvindF Skrevet 23. april 2013 Forfatter Skrevet 23. april 2013 Takk for svar. Hvor lenge brenner den egentlig på 3/4 tank på full effekt? Siter
Kjellis Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Halvannen til to timer tenker jeg er et bra anslag. Det var opplyst fra Optimus at den skulle brenne i ca 2 timer med full tank. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.