Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus 111 - hvilken type, og hvilken type brennstoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått en Optimus 111, stillbrenner men er usikker på hvilken type det er. Er det en 111T? Og uansett hvilke type drivstoff går den på?

På forhånd takk for hjelp!

post-12473-0-86705800-1366711709_thumb.j

post-12473-0-83682900-1366711727_thumb.j

Annonse
Skrevet

Riktig, det er en Optimus 111T. Angående drivstoff så går den i hovedsak på parafin og bensin,og kan brenne alkohol med riktig dyse og struperør. Jeg vil anbefale deg å begynne med parafin/tennvæske om du ikke vet hvilken dyse om står i. Min 111T liker slettes ikke bensin.... Se oppe på dysa om det står noe, er dysa umerket kan du gå ut fra at det er parafindyse. På mine parafindyser står det ingen ting, men mener parafindysa også er merket med "K". Ellers er de merket med: "G" - bensindyse "A" - alkoholdyse "M" - multifueldyse, brenner parafin og bensin. Gratulerer med en knall primus :) Sent from my iPad using Tapatalk

Skrevet

Halvannen til to timer tenker jeg er et bra anslag. Det var opplyst fra Optimus at den skulle brenne i ca 2 timer med full tank.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.