Gå til innhold
  • Bli medlem

Drikkesystem uten giftige kjemikalier?


theClaws

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på en del turer sammen med andre som bruker diverse drikkesystemer ser jeg det nyttige i denne typen løsning for drikke.

 

  • Man har det lett tilgjengelig hele tiden
  • Man kan lett stå med det i skibakken eller annet, uten å ha en rund flaske på seg eller ryggsekk.
  • Fryser ikke så lett i minusgrader
  • osv osv...

Men så så jeg en svensk dokumentar kalt "Underkastelsen" på NRK for en stund siden, og den var om giftige kjemikalier i PVC og annen plastik. Da ble jeg oppmerksom på den "mykgjorte" plasten og hva den kan inneholde.

 

Jeg har nå prøvd å finne ut hvilke drikkesystemer som er "giftfrie" - men ikke helt klart å finne noen som garantert ikke inneholder gifter. Jeg snakker om BPA eller Bisfenol-A og ftalater, bromerte flammehemmere og andre ting som blir puttet i plast, som igjen blir brukt av oss til diverse, blant annet drikkesystemer.

 

Se http://villmannstur.blogspot.no/2013/03/villmannen-trenger-ett-drikkesystem.html om hva jeg har funnet ut og notert så langt: 

 

og kom gjerne med synspunkter på dette om dere har. Jeg lurer på om mange ikke er klar over disse giftene som bruker for å gjøre PVC og annen plastik mykt, og at disse smitter av og blir en del av maten og det du putter i munnen og kan skade DNA og reproduksjonsevnen din.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.