Turklar Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Min samboer og jeg kan tenke oss å ta med vår sønn på 11 mnd på fjellturer i sommer. Han kan jo ikke sitte så fryktelig mange timer i bæremeis, så vi er litt usikre på hvor vi kan dra for å få fine turer som ikke er så lange. Kunne tenkt oss å ha "base" f.eks på Lom e.l. Noen som kan hjelpe oss med turforslag?
Julia Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hm, Lom er litt dumt, synes jeg. Høye bratte fjell og alltid kjøring til i hvert fall Spiterstulen eller Leirvassbu før dere kan begynne å gå. Jeg ville heller abefalt Beitostølen. Mange nydelige småtopper og turstier der i området (Bitihorn, Synshorn, Skaget, kanskje Mugnetind, Slettefjell, Valdresflya). Men litt kjøring til utgangspunktene blir det også der, det må jeg innrømme.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hm, Lom er litt dumt, synes jeg. Høye bratte fjell og alltid kjøring til i hvert fall Spiterstulen eller Leirvassbu før dere kan begynne å gå. Jeg ville heller abefalt Beitostølen. Mange nydelige småtopper og turstier der i området (Bitihorn, Synshorn, Skaget, kanskje Mugnetind, Slettefjell, Valdresflya). Men litt kjøring til utgangspunktene blir det også der, det må jeg innrømme. Enig, i områdene Julia nevner er det atskillig mer småkupert og variert for småbarnsfamilier.
Nils Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Min samboer og jeg kan tenke oss å ta med vår sønn på 11 mnd på fjellturer i sommer. Han kan jo ikke sitte så fryktelig mange timer i bæremeis, så vi er litt usikre på hvor vi kan dra for å få fine turer som ikke er så lange. Vi tenker litt på det samme selv. Planlegger en helg med 2 andre par som har små barn, og for oss står valget på nettopp Beitostølen eller Gausdal Vestfjell. Beitostølen kjenner jeg veldig godt selv, og vet at det er mye fine muligheter for småbarnsfamilier i det området. En av de andre vi skal reise med anbefaler Gausdal Vestfjell. Ellers er det lett og trivelig terreng på Venabygdsfjellet, ved Venabu, og nordover mot Rondane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå