Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottefella Magnum BC binding ødelagt


Jaap

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

det var en knall sesongstart på Valdresflya i dag, med 8 deilige kuldegrader, faktor 30 og 5+3km pent oppkjørt løype. Og omtrent 200 nordmenn og 20 hunder;-)

Men... oppdaget etter turen at bindingen hadde knekket, se vedlagt bilde. Plastikken har faktisk brudd på begge sidene rundt feste for skoen.

Spørsmålet er: gjenkjenner folk dette, er det et kjent svak sted og dermed en velkjent uhell, eller er det noe rart? Bindingen er forresten kjøpt dette året.

Takk på forhånd!

post-7627-0-54180600-1351363258_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha slitt ut omlag 10 par fjellski med BC-binding, har eg opplevd alvorleg svikt i bindingen kun ein gong. Då var det skruvane som losna frå skia. I det tilfellet knakk sjølvsagt plastikken på akkurat same punkt som bindingen din knakk. Dersom eg hadde hatt skrujern med meg, hadde eg kunna montert bindingen att slik at denne ville fungert brukbart for heimturen.

Styrken i bindingen er basert på den innvendige metallramma, og den er solid nok. I utgangspunktet skal ikkje plastikken vera utsatt for den heilt store belastninga. Om det går ann å montere bindingen feil slik at plastikken vert ståande i spenn, eller bindingen har vore utsatt for hardhendt behandling før montering, er det i dette punktet ein vil få bristen, ettersom det er her det er minst gods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.