Gå til innhold
  • Bli medlem

Telefon dekning i Börgefjell


Lyset

Anbefalte innlegg

Hejsan

Ska göra en vinter tur i Börgefjell och undrar hur det är med eventuell mobil telefon täckning i området. Jag vet att det är bra täckning i Stekejokk men hur blir täckningen längre in i nationalparken.

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må opp i høyden for å finne dekning. Dårlig dekning ved f.eks. Jengelen, Gaukaren, Biseggvatna og de "lavereliggende" delene av sentrale Børgefjell. Mot Store Børgefjell vet jeg ikke.

Generellt må man opp i høydene for å få dekning. F.eks. veldig god dekning på Tunnurfjellet.

Tror det kartet fra Telenor er dekkende. Jeg vet ikke hvordan det er med andre leverandører - Netcom eller svenske.

post-10401-0-13618200-1350051462_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med dekning kart er mildt sakt variernde og er ikke spesielt til og stole på spør du meg.

du bør ta på krysse "dekning i bil" så kanskje man får en bedre peke pinne,har selv 0 dekning på hytta og må ha ekstern antenne og få dekning av og til ut fra karte er det finn dekning der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. På østsiden må du stort sett ha fri sikt til basestasjonen øst for Stekenjokk, eller være oppe på en topp. Forøvrig er det bra Netcom-signal ved utoset av Viermavatnet. Hvor har du tenkt deg hen? Tror det er greiest å gå utifra at du ikke får til å ringe,er det så viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jättebra då vet ja :-P Nä det är ej så viktigt för mig personligen men eftersom jag ska göra turen på skoltid(går fjälledarlinjen i Storuman) så är skolan lite petiga på ett visst mått av säkerhet men nu vet jag mer. Kalasbra forum detta.Bra svar snabbt och rappt :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.