Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål: Hva trenger jeg?


Sopranoo

Anbefalte innlegg

Litt mer, om vinteren:

Fyrstikker i plastposer

Noe deiligt varmt til føttene.

Spade: en med noe buede kanter, ikke plastblad, lang stang, T-handtag for stor hand

Ekstra votter (om de blåser bort)

Tykt cellplast liggunderlag med lukkede celler

Oppe på dette en exped synmat - på vinteren er den værste kulden den som kommer underifra.

For ski blir det sen Fjellski med spenn, hel stålkant, max 68mm (så går de i skidspor), forhøjningsplate under bindningen, bindning etter de støvler som passer - med ekstra ullsåle i. Bruker lærstøvler med 75mm bindning, men hør att modernere ting går bra. Yeti extreme pro gaiters passer min kulde-aversjon. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkesanalyse:

Norrøna: noen serier er for pynt, noen for avansert bruk

Bergans: samma sak, men noe tveksam til dunjakkenes pris vs kvalitet

Fjellreven: bra saker, men overpriset og ganske tunge ting. Toppmodellerne veeeldigt overprisede. Vurdere militærklæder

Snowsled i UK: fantastiska saker, på jakkfronten

Telt: stort sett får man hva man betaler for.

Kniv: styr undan amerikanske og japanske kniver, da stålkvalitetene som brukes er lite optimalt for skandinaviskt turbruk. Dog er knivene super till kjøtt og fisk... :-)

Exped: flotte liggunderlag fr vinteren

Nanook: ofta bra nog, men generellt litt enklere modeller. Se opp for rating av grader på soveposer, jeg kjøpte en målt med Nanook-grader, ikke etter EN metode ett eller annet

Texmaterialer: patentet på goretex har gått ut. EVent er samme materiale, men uten brandet.

Mountain equippment: ofta dyrt.

Klattermusen: m bra - usedvanligt dyrt. Man blir like tørr i rimeliger ting.

PH designs: noen bra ekstreme dunjakker, men er du her: vurdere å sir joseph 8000 long

Mckinley: helt greit på fleece

Ull: brynje om du er frossen av deg, ellers er alt ok. Pyntemerker eller ikke: du blir varm.

North face: har flere serier. Nye high-end ting pleier å være m dyre, mye rimeligere sesong 2 e 3.

Før å tolke vurderingene oven: de er skrivne utifra en ønsken om høy kvalitet i form av slitestyrke, høy varme, høy funsksjonalitet. Er gammel nog til å kunne kjøpe det jeg vill ha, og bryr meg ikke noe om utseendet. Med andre ord kan det som er feil for meg være riktig for deg. Og, i mars er det alltid rea... Mye å spare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.