Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag - lengde 120


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter liggeunderlag i kort lengde - 120 cm. Oppblåsbart. Tykkelse 2,5 - 3,8 cm. Vekt under 500 gram.

Jeg har et Thermarest i fra før med omtrent samme spec - vekt 400 gram. Oslo sportslager er utsolgt for Exped Sim Light 2,5 XS .

Det er til barn.

Noen som har noen gode i de'er. Vil helst ikke bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.outnorth....rod_grp-s1/1284

119 langt og 6,3tykt 260gram. Ultra Ultralight til barn er kanskje ikke helt greia når det kommer til holdbarhet?

Takk for tipset. Var også innom den nettbutikken og søkte uten at jeg fant noe, men det var altså noe der allikevel.

Det var en utrolig bra spec på det underlaget men kanskje litt overkill til pris - og kvaliteten kan vel kanskje diskuteres når det er til ungene. Om jeg ikke får tak i noe annet blir jeg å kjøpe ett sånnt ett for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vokser nå barna veldig fort,min på 3 år er nå 1 meter så hvis man er "heldig" eller uheldig etter som hvordan man ser det så kan man jo risikere att det er får lite når barnet er 4.5 år (litt info her om statestikk http://tidsskriftet.no/article/1800163) det som er 168 veier 350g kanskje verdt dem 90g spesielt får lommeboka ;)

vet ikke hvordan Thermarest er med tanke på støy på alle liggeunderlag,men når jeg var på sportsnett og sjekket litt rundt ble konklusjonen att det ikke var opptimalt og ligge samme med barn pga det bråket såpass mye,vet ikke om det går over men det er nok ikke spesielt moro og ligge i telt med 4 stk som har "bråkete" underlag,jeg vet ikke om det er kun noen som bråker men greit og sjekke,mulig det går over etterhvert og?

jeg kjøpte Exped SynMat UL som er 163 cm til junior og veier 410g har en på 183cm fra før tar nesten like stor plass selve posen http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=11804&prodid=41142 har eda ikke testet det men det bråker hverfall ikke og vekten er helt grei den er til -4 så er typisk 3 season :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for noen år siden 3 oppblåsbare underlag til barn fra sportsnett. 120 cm langt.

http://www.sierratradingpost.com/pacific-outdoor-equipment-kids-mat-sleeping-pad-inflatable-for-kids~p~3627p/

Min erfaring er at barn vokser fort og lengden og bredden blir fort i minste laget. (Mine) barn sover også litt urolig og glir fort av et glatt underlag.

Nå bruker eldstemann gått over til Ridgerest, og er godt fornøyd med det. Så når det er på tide å oppgradere de andres blir det vel Ridgerest på dem også.

Så i etterpåklokskapens lys hadde det vært like greit og kjøpt større underlag med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.. utfordringen er Volum. Et Ridgerest er overkommelig, men 3 Ridgerest er for mye å surre på sekken min nå. Akkurat det med glatthet har jeg ikke tenkt på.

De bruker nå ett av mine gamle liggeunderlag. Et tysk oppblåsbart ett som er tungt, men veldig behagelig overflate på. Ikke glatt. De deler ett slik et nå.

I ettermiddag fikk jeg bestilt meg to Exped Sim Light 2,5 XS fra min lokale sportsbutikk. De var noe dyrere på det, men det er greit.

Jeg bruker selv bare 120 cm liggeunder - downmat, og har sekken e.l. under føttene, og det fungerer egentlig ganske utmerket sålenge duna holder seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.