Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette telt for 2


Erick

Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke liker med Hillebegteltet mitt er stålbuen i ventilene. Er det noen av dere som komprimerer teltet som opplever at denne knekker eller går gjennom duken?

Enig. Jeg liker de heller ikke men har ikke fått problemer enda. Passer på å legge de gunstig til når jeg ruller sammen teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo en stund siden du, Erick, startet denne tråden, men jeg vil tipse deg om Tarptent Scarp 2.

http://tarptent.com/scarp2.html#specs

Dette veier bare 1,7kg, settes opp som nordiske telt, med ytterteltet først, og burde ha god plass til 2. Innerteltet har et areal på 132x218. Det smalner ikke mot noen av endene, og hele lengden på 218cm er brukbar, siden det er rette endevegger som er ca 30cm høye. Teltet har to innganger med små fortelt. Teltet regnes også som meget vindstabilt. Prisen er heller ikke så ille. Burde havne rett under 3000,- ferdig fortolla inn i Norge.

Jeg har selv Tarptent Scarp 1 og Tarptent Notch (ettmanstelt på 800g) og er meget fornøyd med begge. God service hos Tarptent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Valget falt på Anjan 3.

Har fått prøvd det på noen få overnattinger nå - foreløpig kun alene. Jeg er glad jeg gikk for 3 og ikke 2, for det er rett og slett behagelig med den ekstra plassen. Tror i hvert fall ikke det hadde vært noe særlig med 3 personer i dette teltet. Ser Hilleberg har lansert Anjan GT for neste år, som sikker er mer velegnet om en har tenkt å presse maks antall folk inn i teltet.

Ventilasjonen er jo noe som er spesielt med dette teltet, og under de forholdene jeg har prøvd det, har det fungert utmerket. Er dog spent på om det kan bli litt for luftig under kraftig vind, og når temperaturen synker.

Foreløpig godt fornøyd, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For andre som måtte lure; Hilleberg sine telt-poser er veldig overdimensjonerte! Det er meget god plass, slik at det er så og si umulig å ikke få plass, uansett hvordan man ruller eller stapper det. Anjan kan komprimeres til brøkdelen av størrelsen om man har stengene sepperat (dog anbefales det ikke, etter som det kan slite på stoffet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.