Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg og en kamerat skal nordover på fisketur i sommer. Vi har bestilt flybilletter til Alta, og drar derifra en uke senere. Men vi har ikke klart å finne ut hvilke områder som vi burde traske i. Sett på muligheten om å ta buss sørover til Kautokeino, ta utgangspunkt i Maze, gå mot stabbursdalen fra Sennalandet, etc. Etter uttallige timer med googling har vi ikke klart å finne et område som peker seg ut ift de andre.

Målet vårt på turen er å kunne fiske i elver og vann med både tørrflue og sluk, hvor det er helst ørret vi ønsker. Vi ønsker å være mest mulig alene, men ikke krise om vi treffer på en eller to personer.

Vi er begge i god fysisk form og har ingen problemer med å gå!

Håper noen der ute har sitter på litt informasjon som de vil dele med oss!

Annonse
Posted

Det kan dere godt gjøre ja, fin tur det også. Men om dere kun har ei uke på dere så kan det jo bli litt knapt med tid hvis dere i hovedsak ønsker å fiske? Så det blir litt alt ettersom hvilken type tur dere ønsker dere :)

• 5 months later...
Posted

Heisann! Jeg skal flytte opp til Alta nå i januar 2013, å er veldig gira på å finne ut mere om hvor jeg kan gå for å fiske da med Alta som start. Hva fant dere ut? Å event. Hvor fant dere det ut på nett etc?

Mvh Tor erik