Gå til innhold
  • Bli medlem

Vakumpakke førstehjelp


Barskekarsten

Anbefalte innlegg

Det har jo vært noen tråder om førstehjelp.. Jeg veit hva jeg vil ha med og alt det der, problemet mitt er holdbarhet.

Jeg ender alltid opp med å dyppe mitt legeme, utstyr, utstyret inni "vanntette" pakksekker ol i vann. Førsethjelpsutstyret blir alltid litt fuktig og uappetittelig etter noen turer i elva. Jeg tenkte derfor å vakumpakke førsehjelpsutsyret. Ting jeg bruker ofte i egen pakke og så det som en håper å aldri trenge i en egen pakke så jeg slipper å vakumere så ofte.

Problemet kommer når en skal åpne pakka. Plasten til vakumpakkeren min er gakse så solid og kraftig. Det er ikke lett å bare rive opp en pakke med hendene når alt er vått. Noen som har en god patent på en "riv her" greie som funker sammen med vakumpakkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Platou Bergen selger vakumpakkede førstehjelpspakker. De er utviklet i sammarbeid med en redningsmann i Norsk Luftambulanse.

Problemet er bare at når du har åpnet den så tar den tre ganger så stor plass etterpå. Du kan ikke vakumpakke den igjen.

Tenker det må være samme problemet hvis du vakumpakker din egen pose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med sette igjen en god del plast på den ene siden og kappe et dypt hakk mot sveisen. Så teipet jeg sportstape på begge sidene som "anti glatte fingre". Testet det noen ganger og det funker OK. :idea:

Jeg har råd til å pælme alt jeg har vakumpakket om jeg skulle trenge å bruke det. Trengs innoldet har alt gått så til helvete at innholdet i førstehjelpsskrinet er noe av det jeg tenker minst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med sette igjen en god del plast på den ene siden og kappe et dypt hakk mot sveisen. Så teipet jeg sportstape på begge sidene som "anti glatte fingre". Testet det noen ganger og det funker OK. :idea:

Skjønte ikke helt hva du mente her, kanskje vi kan få et oppklarende bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.