Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Recon 125 liter - for stor til normal bruk?


Anbefalte innlegg

Er nå på tur (kun 1 overnatting) med junior og klarer meg fint med en 50 liter sekk og da er det 2 soveposer 2 liggeunderlag 2 sett med ekstra klær og bleir til junior og liten tablet til film og naturlighvis telt,eneste som var på utsiden av sekken var 1 liggeunderlag,har og med mye mat og snop,så da tror jeg du klarer deg med 50 liter 4-7 dager: -) hadde hverfall jeg gjort på sommertid: -) skullle jeg vært ute par dager til med junior ville det godt fint med 60 liter: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt Recon Pack i rundt 6 år nå. Det er helt ubetinget den aller beste ryggsekken jeg har hatt, og jeg kommer til å kjøpe en ny når den er brukt opp. Hvilket ser ut til å ta en del år, den er veldig slitesterk.

Det som er bra med den er bærecomfort og størrelsen. For meg er det viktigste nettopp at sekken er komfortabel å bære, og da er rammen med syncroflex-opplegget helt enestående. Den er like god med 15 kilo oppi som med 35 kilo oppi. Nest viktigst er god plass. Jeg bruker den til absolutt alle turer, korte som lange, og tar eventuelt av sidelommene når de ikke trengs.

Men ja, sekken er jo stor og tung og er du ikke noe begeistra for det så finnes det nok bedre alternativer for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på tur (kun 1 overnatting) med junior og klarer meg fint med en 50 liter sekk og da er det 2 soveposer 2 liggeunderlag 2 sett med ekstra klær og bleir til junior og liten tablet til film og naturlighvis telt,eneste som var på utsiden av sekken var 1 liggeunderlag,har og med mye mat og snop,så da tror jeg du klarer deg med 50 liter 4-7 dager: -) hadde hverfall jeg gjort på sommertid: -) skullle jeg vært ute par dager til med junior ville det godt fint med 60 liter: -)

Som allerede nevnt var eg på utkikk etter ein litt større sekk, men takk for tipset uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Recon Pack i rundt 6 år nå. Det er helt ubetinget den aller beste ryggsekken jeg har hatt, og jeg kommer til å kjøpe en ny når den er brukt opp. Hvilket ser ut til å ta en del år, den er veldig slitesterk.

Det som er bra med den er bærecomfort og størrelsen. For meg er det viktigste nettopp at sekken er komfortabel å bære, og da er rammen med syncroflex-opplegget helt enestående. Den er like god med 15 kilo oppi som med 35 kilo oppi. Nest viktigst er god plass. Jeg bruker den til absolutt alle turer, korte som lange, og tar eventuelt av sidelommene når de ikke trengs.

Men ja, sekken er jo stor og tung og er du ikke noe begeistra for det så finnes det nok bedre alternativer for deg ;)

Det vart nok ein litt mindre og lettare sekk denne gangen (Arcteryx Bora 80 liter). Om eg derimot får behov for ein solid storsekk ein gang i framtida, er det nok meget stor sannsynlegheit for at det blir nettop Recon Pack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bergans powerframe 130+ synes det er helt greit og tasse rundt med en stor sekk for da kan man ha alt tørt inni, liggeunderlag og telt osv, er jo bare og stramme den inn hvis man ikke skal ha den full.er stort sett på 2uker+ turer. er veldig fornøyd med den ;) kommer an på låra hvor mye man vil ha i den, har hatt mye vondt i ryggen i perioder,men har hatt sekken i 3 år og bært mye tungt og som sagt eneste som stopper deg med denne sekken er låra ikke ryggen. :P har strammet den sammen for dagsturer også og da er det jo en 30-40l i størelse tett på kroppen. fin til og bære tunge bører med kjøtt også .så jeg er fornøyd med en stor sekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.