Gå til innhold
  • Bli medlem

Flyteposer i 15' Ally kano


Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer fra å putte flyteposer i en Ally kano? Eventuelt vilken størrelse flyteposer?

Jeg har en Ally 15' som jeg 95% av tiden padler solo. Jeg har ingen foråpninger om å kunne rulle den, men tenker det hjelper "litt" på egenredningene om kanoen ikke er helt full av vann. Jeg greier vel ikke fortrenge alt vannet, men det blir jo som et dekk foran når en skal gjennom valser.

Så kommer spørsmålet om innfesting. Det er jo umulig å bore hull i ripene slik som det er på en "fast" kano. De orginale spruttrekkene er jo festet på yttersiden med fastlimte fester mens flyteposene skal jo være på innsiden. Flyteposene og forsøker å "sprenge" kanoen fra innsiden pga trykket mens spruttrekket "trekker" den sammen pga spennet. Jeg funderer på å lage et trekk av netting og så spenne det opp mellom spantene,og så blåse opp posene på innsiden, men det hadde vært kjekt å høre andre sine innspill. Jeg har ingen erfaringer med flyteposer og åpen kano.

Bakgrunnen for flyteposer i en Ally er at jeg driver å bygger en kano som skal ha flyteposer uansett. Den greier seg med 48" i følge designeren, men jeg vurdere å kjøpe større for å kunne bruke de i Ally'en. Blir vesentlig billigere enn de orginale spruttrekkene uansett. Jeg har sett på Gaiasport flyteposer http://www.gaiasports.com/home.php?cat=360 siden de får mye skryt på Cboats.net. Andre forslag til merker?

Bilde:

canoe-standard-xl-solo.jpg

(Denne posten er paralellpostet på Padleforumet.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.