Jump to content

Nallo GT - noen som har erfaringer?

Recommended Posts

Guest Anonymous
Posted

Hei,

Ser det har gått utallige telt-diskusjoner her på forumet.

Jeg tenker på et telt som ikke veier all verden, som har god plass med stort fortelt og som kan brukes om vinteren.

Vurderer vel først og fremst nallo-GT fra hilleberg. Noen som har erfaringer med disse teltene?

Er glad i litt plass. Har 3GT god nok plass til 3 om vinteren eller bør man gå for 4-varianten?

Det er ikke meningen å starte en diskusjon om hvorvidt dette er stabilt i storm eller pro/con stormmatter.

Annonse
Posted

Har selv et Nallo 3 og er strålende fornøyd. Har kun brukt noe få turer vår-sommer-høst foreløig.

Kan allikevel bidra med litt info:

- Nallo (GT og) 2 er romslig for 2 personer, mens Nallo 3 er veldig trangt for 3 personer. 3 holder vanlig str. for tremannstelt - altså trangt... Tror det er ca. 10 cm forskjell i bredden. Kan ikke skjønne annet enn at 3 stykker i Nallo GT3 blir TRANGT SOM F**N! (Har du med to jenter kan det bli kos.)

- Valgte Nallo 3 i steden for Nallo GT 2 selv om det nesten aldri kommer til å være 3 i teltet. Synes nemlig forteltene er VELDIG store og det er unødvendig til mitt bruk.

- Svakhet i myggnettingen, revner lett. Har du hund ryker skal jeg sette penger på at teltet må på rep. ila året. Og det er VELDIG dyrt.

- Synes ellers Hilleberg er overlegne på vekt og funksjonalitet.

Guest Anonymous
Posted

Jeg har en Nallo 2.

Jeg kjøpte det som 1-mannstelt, og bruker det som det. Det har plass til 2, men ikke om vinteren. Komfortabelt for 1, men bare "brukbart" for 2....

Men kvaliteten er jeg meget fornøyd med, likeledes den enkle måten å sette det opp. Anbefales.