Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av utstyr


hegglund

Anbefalte innlegg

Annonse

Husk at man kan kombinere mange merker om hverandre. Jeg har dynafit ski og bindinger. Imens støvlene er fra Black diamond.

Skredutstyr, ryggplate og hjelm er også greit.

Hvis noen lurer så kan jeg se hva jeg har med merke, mål ol. Veier selv ca 75 kg og er 187 høy.

Edit- Støvler er meget forskjellige fra merke til merke. Dynafit pleier å være ganske små og smale, imens BD har noen støvler som er ganske brede. Er derfor veldig lurt å teste mange forskjellige før man bestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha så mange dager på ski, så er det bare å velge lett toppturutstyr. Skal du ha 40 dager på tur og 60 dager i bakke ville jeg seriøst ha vurdert å kjøpe to par ski - ett alpinoppsett og ett toppturoppsett....muligens kjøpt brukt. Med litt kritisk shopping kan du klare det innenfor budsjettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd disse selv, så kommentaren er basert på tester jeg har sett, og basert på vekt og sidecut.

Så lenge du kjører kontrollert og ikke drar på for mye, er det lettkjørte og gode allround-ski. Med dyanfit bindinger og tlt5 (mountain) har du en god topptur-kombo. I bakke vil den også fungere så lenge det er ok å ta det litt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.