Gå til innhold
  • Bli medlem

Første solo telttur


Anbefalte innlegg

Hei jeg har veldig lyst til å gå en Telttur alene gjennom oslomarka, men vet ikke helt hvor jeg skal gå. Jeg tenker en 3 dagers tur hvor jeg sover i enten telt eller under huk alene. Men ikke helt hvor jeg start for å finne en fin rute, tenker meg at det er mange som har noen gode tips? har veldig lyst til å bevege meg i noe av de mer ukjente områdene av Oslomarka ssom er relativt uberør med få folk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja er jo mange muligheter.

Kommer litt an på hvor langt du har tenkt å gå pr dag.

Når det gjelder mye folk så er det klart mest folk nærme Oslo. Spes rundt Bjørnsjøen, Rottungen og Øyungen.

Så vil det være en del på sykkel langs grusveien langs Sandungen, Hakloa og ned til Bjørnsjøen.

Har du bil du skal sette fra deg og så hente etterpå?

Et alternativ i tilfelle er å gå fra Tverrsjøen via Spålen og nedover da kan fu ende opp i Sørkedalen. Der er det ikke så mye folk som regel.

Skal du ta tog kan du jo og starte på Grua, evt ta bussen defra opp til Mylla. Så ta en bue inn gjennom marka og komme tilbake på Stryken/Harestua eller Nittedal.

Skal du fiske noe så bra fiskevann er en fordel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg å gå sånn ca litt over en mil hver dag. Jeg har ikke bil, det glemte jeg å skrive beklager, så er avhenig av kollektiv transport/henting. Jeg er glad i å fiske, men er ikke spesielt flink, men så fisker man heller ikke for å få fiske :) (hverfall gjør ikke jeg det )

Tverrsjøen til sørkedalen eller harestua hørtes veldig fint ut :roll:, jeg har beklageligvis ikek så mye peil på marka, men tusen takk for tipsene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.