Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips på ny hybridsykkel


ironduke

Anbefalte innlegg

Har landeveissykkel, og har hatt hybrid, som plutselig ble for dyr å reparere. Dvs. jeg skal kjøpe meg en ny hybrid.

Så lenge jeg har landevei kommer hybriden kun til å bli brukt på turer der jeg både er innom asfalt, grusvei og lett terreng.

Jeg vil videre ha en sykkel med hydrauliske skivebremser, ikke racerstyre og demper foran (usikker, men tror det er lurest). Helst ikke så breie og grove dekk.

Prismessig ønsker jeg helst å ligge rundt 5-6000, men kan gå noe opp om det er fornuftig.

Så nå håper jeg at noen kan komme med forslag på sykler :-) Tas i mot med takk!

Edit: Jeg er 183 høy og 79 kg.

Har dere tro på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange gode hybrider, men en del er, etter min mening, litt for lavt giret. De er ofte giret som en terrengsykkel.

Ser at denne har 11 - 32 kassett. Det høres fornuftig ut, men hva har den fått fremme?

Alivo og Deore vekslere er ca. midt på treet utstyr, men fullt brukbart og ganske robust.

Alloy 6061 som er brukt i rammen er en aluminium titan legering. God styrke og god sveisbarhet. Sikkert en helt grei ramme.

Hvis du skal utenfor asfaltert vei så kan en låsbar dempegaffel være bra. Du trenger den ikke på asfaltvei, der stjeler den bare unødvendig mye energi.

Hvis du handler sykkel hos en seriøs forhandler så kan du regne med å få en sykkel som passer deg. De måler deg og tilpasser rammestørrelse, sete og styre slik at du får optimal sittestilling. I en del sportsbutikker som f.eks. XXL kan du regne med at de bare henter en sykkel ut fra butikken og sender deg ut uten noen videre dikkedarier. Da må du finne ut av alle innstillingene selv.

En Scott i denne prisklassen kan være like bra som noe annet. De lager både supersykkler og sykkler du helst burde gå utenom, men det vet en seriøs sykkelforhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.