Gå til innhold
  • Bli medlem

powertraveller powermonkey-eXtreme


hofstad

Anbefalte innlegg

Noen som bruker slike eller liknende? ekstrabatteri til mer eller mindre hva som helst med mulighet for å lade opp med solenergi

denne modellen kommer snart: https://powertraveller.com/iwantsome/arrivingsoon/000382/

denne finnes allerede, vi fikk den inn på jobb og jeg ble litt nysgjerrig: https://powertraveller.com/iwantsome/primatepower/powermonkey-explorer/

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt flere av produktene til PowerTraveler, både power monkey og power gorilla.

I Norge (jeg har kun brukt disse produktene i Norge) opplever jeg at muligheten for opplading via solceller på disse produktene er en vits. Har ladet hele dagen i fullt solskin og batteriene var langt fra oppladet.

På sykkelturer bruker jeg Power Gorilla. Du kan lese mer om det her:

http://www.plohn.com/sykkelturer/?page_id=318

mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det jeg tenkte(fryktet).. men denne nye bør jo kunne funke litt bedre?

tror den sier at man bruker 2-3 dager på å fylle batteriet fullt opp og med et helt fullt batteri skal dette vistnok kunne lade opp en telefon 2-3 ganger?

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapasiteten på powerMonkey extreme er oppgitt til å være 9 000 mAh og at det da kan lade opp en Garmin Edge 800 opptil 6 ganger.

Mitt PowerGorilla er oppgitt til å ha en kapasitet på 21000 mAh og i praktiske forsøk har jeg da klart å ladde opp Garmin Edge 705 HR syv ganger.

Vet ikke hva den store forskjellen på Edge 800 og Edge 705 er, men jeg tror ikke den er så stor og at du derfor bør ta påstanden om at extreme kan ladde G 800 opptil 6 ganger med noen klyper salt.

Når det er sagt så syns jeg produktene fungerer fint sånn som jeg velger å bruke dem. Jeg bruker PowerMonkey på lange flyturer til å ha litt ekstra strøm til iPhone så jeg kan se film, etc og da er den selvfølgelig fulladet på forhånd.

PowerGorillaen bruker jeg på sykkelturer i Norge og da ladder jeg den her og der når jeg er innom kafeer o.l som jeg har skrevet på bloggen.

Er selv ute etter et opplegg som fungerer skikkelig med opplading fra solenergi men det må være brukbart i praksis. Finner du noe så gi beskjed :-)

mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de aktuelle produkter men har kjøpt noen slike solcelle saker på Deal Extreme.

De har intern batteri og solceller. Klart en helt annen kvalitet enn de i tråden før her men som koster de jo en slikk og ingenting.

Har ikke fått testet om den lader seg med solceller eller ikke enda. Har ladet enhet fra pc og så tatt den med på tur.

Den første jeg hadde med ladet opp mobilen(HTCDesire) 2 ganger. Forsøk 3 ble litt lite. Mulig batteriet trenger et par ladinger for å fungere optimalt siden det er Lipo.

Den er liten og lett, vel 30% mindre enn HtC'n i volum. Men den veier nok mindre enn halvparten.

Mener de kostet en 60-100 kr stk.

Selv om solceller ikke skulle fungere så bra så har jeg da til 4-5 ladinger av mobil uten å drasse på noe vekt eller volum å snakke om.

Skal man lade flere på tur bør man nok titte på større løsninger og bedre kvalitet.

For de som ikke har handlet på Deal Extreme så er det en billigsjappe i Hong Kong. Du kan finne gull for en veldig billig penge men det er mye dritt å få kjøpt.

Gull er f.eks. den magicshine lykta som lyser like bra som "merkelykter" til 3000,-

Dritt er f.eks en batteridrevet liten bil som ikke orker kjøre mer enn 10m på hver lading(dog kostet den kr 30 så ingen stor skuffelse)

Les reviews på ting fra andre der.

Har bl.a kjøpt fjernkotroller til kamera der som fungerer helt utmerket og tilsammen kostet 1/10 del av orginalvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.