Gå til innhold
  • Bli medlem

Ulike brennere og adaptere i Trangia stormkjøkken


haknuts

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg et optimus/trangia adapter for å montere min Kovea/Brunton i trangiakjøkkenet.

Jeg undrer nå på om det finnes flere slike adaptere?

Det optimusadapteret som er avbildet på nettbutikkene tilsvarer det dere ser i fitting-step-3.jpg.

Det lille bildet viser imidlertid en annen løsning med en kopp som brenneren monteres i.

Noen som kjenner til om hvor denne "koppen" er å få kjøpt?

post-8799-13347473334_thumb.jpg

post-8799-133474733343_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den koppen følger i utgangspunktet med "trangia multifuel" brenneren. Dette er bare en Nova brenner uten bein. For meg ser det ut som en bedre løsning enn det andre adapteret som jeg har prøvd. Jeg satte det på en omnifuel, (måtte borre opp hullet litt bare) "koppen gir bedre vindbeskyttelse underifra. Jeg opplevde ikke noe effektøkning i forhold til å bruke vindskjerm. Tok ca like lang tid å varme vann. (nå har jeg det lille stormkjøkkenet så kanskje det fungerer bedre i det store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp satt inn min nye Kovea/Brunton gass/bensin-brenner i trangia kjøkkenet, vha det orginale brenneradapteret som benyttes til Trangia X2. Har da eksakt samme løsning men annet brennerfabrikat. Jeg lot meg rive med av de gode kritikkene koveabrenneren har fått rundt om, og fikk denne rimelig hos felleskjøpet. Selv om min løsning sikkert er bra, ville jeg i dag kjøpt X2 kontra å bruke såvidt mye tid på å plundre sammen dette. Når koveaen er dissikert for å passe i trangiaen, kommer jeg aldri til å montere den tilbake i stativet sitt. Kjøp Plug and play som virker outofthebox. http://www.trangia.se/2910.produktnyheter.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.