Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur i Bergsdalen


Geb

Anbefalte innlegg

Sitter og studerer kartet over Bergsdalen, har tenkt meg på tur fra fredag-søndag, gjerne med Lid som utgangspunkt, f.eks via Høgabu, videre sørover, kanskje innom Vending. Er usikker på hvor turen skal ende, Norheimsund, Hamlagrø, Jonshøgdi er noen alternativ.

Fiskestangen blir (kanskje) med. Hvis noen har tips om gode fiskevann i området hadde det vært supert!

Blir det veldig langt å rekke helt til Kvamskogen på 2-3 dager? Og hva med Norheimsund? På kartet ser det ut som det er dårlig med stier, uten å gå lange omveier på vei. ( å traske kilometervis på vei er ikke ønskelig)

For ordens skyld nevner jeg at jeg har tenkt å ligge i telt, Høgabu og Vending vil bare være hytter som jeg (kanskje) passerer.

Jeg tenker også at turen trenger ikke være lang for å være god.

En god tur kan f.eks også innebære mange timer med fiskestangen..

Turtips mottaes med stor glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset angående å ende opp i Vaksdal. Turens endestopp er også avhengig av at det er mulig å komme seg til Bergen etter endt tur uten for mye styr. Og fra Vaksdal går det vel ofte tog vestover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Lid går du til høgabu på noen timer, så går du til kvamskogen på en dag. vil anbefale at du går ut Skeiskvanndalen slik at du kommer ut til Eikedalen. Utrolig fin dal! Evnt. Steinkvanndalen som også er veldig fin.

Fra Hamlagrø til Vending og så til samme sluttpunkt er også kjemefin tur!

Og ta med fiskestangen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.