Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til trekking i Himalaya


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann

Vi er to personer som planlegger å trekke i Indisk Himalaya i oktober. Høyden blir 3-4000 meter, og vi skal bære alt selv. Er det noen som har tips til telt til dette formålet? Bør være så lett som mulig, men selvsagt tåle litt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du klarer deg med 3 sesongstelt.

Har kun gått i Tibet og Nepal på våren for lenge siden, og da uten telt (annet en et mønetelt jeg lånte for noen dager). Ekstra kilo merkes godt i høyden. Monsunen bør være over. Dere vil mest sannsynlig ikke legge dere i de verste fjellpassene. I dalene kan det være rimelig varmt.

Forutsatt at dette stemmer sånn rimelig med turen dere planlegger hadde jeg heller godt for et tresesongstelt med god lufting, men som tåler kraftig vind og endel nedbør (holder ikke monsunregn). Eksempeler er MSR Hubba Hubba eller Carbon Reflexs. Hilleberg Kaitum er et annet telt jeg ville sett på. Det tåler mer regn, og har litt andre løsninger. Grønn farge og ikke-mesh innertelt gjør det varmere på godt og vondt. Kaitum er et firesesongstelt. (Se f.eks. www.sportsnett.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.