Gå til innhold
  • Bli medlem

Turfilm!


Anbefalte innlegg

Er en nyetablert nettside som jobber med formidling av naturopplevelser. På nettsiden vil du finne artikler, bilder og filmer fra forskjellige friluftsaktiviteter. Du vil kunne finne beretninger om alt fra lange turer til ekstremsport som f.eks frikjøring og kiting. Vi prøver å formidle over et stort spekter, og håper vi kan treffe de fleste friluftsinteresserte.

http://www.turfilm.no

Bli med i vår facebook-gruppe, og få oppdateringer til enhver tid på nye filmer, bilder og artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvor ble konstruktiviteten av, romsdal og ozzi?

Kul side. Kul idê.

Det var jo veldig konstruktivt....

Siden er fin den, og det er flott at folk tar seg tid til å formidle opplevelser, og inspirere andre. Filmene viser en guttegjeng som har det veldig artig med disse aktivitetene, og det er gledelig å se. Det er derfor ingen grunn til å kalle dette noe det ikke er, nemlig ekstremsport.

Hva er det Seth Morrison og gjengen driver med, hvis dette er ekstremt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en flott side! Layouten er tiltalende, og siden er enkel å navigere på.

Når jeg er inne på "slike" sider, ønsker jeg å vite mest mulig om grunnleggerne - altså dere to gutta. Skriv gjerne litt om hvem dere er, (alder, går dere på skole, studerer dere? osv..). Det er viktig å by på seg selv, slik at folket kan identifisere seg med dere. Selv går jeg lærerutdanningen, og bare det å vite at Lars Monsen også har denne tittelen godt plassert i bokhylla gir meg enorm inspirasjon!

Dere skriver: "Vi prøver å formidle over et stort spekter, og håper vi kan treffe de fleste friluftsinteresserte.". Betyr dette at det kun er deres opplevelser og turrapporten som skal presenteres, eller er dere åpne for å publisere andres turrapporter også?

Igjen, gratulerer med en flott side, og lykke til videre :?: Husk å få filmet alle turene - filmene er fantastisk inspirerende!

- Eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Takk for mye konstruktiv kritikk! Ser at ekstremsport var å ta litt hardt i :) Det skal endres, til noe litt nærmere jorda :D

Vi har nå skrevet litt om oss på nettsiden, så nå kan folk se hva vi har gjort og hvem vi er!

Det vi mener med å treffe de fleste over et stort spekter, er vel egentlig synonymt med at vi driver med mange forskjellige friluftsaktiviteter, og at mange derfor kan like nettsiden ved å se på det vi utgir :roll:

Har lagt ut en ny turfilm nå, fra Skarvheimen på langs: http://turfilm.no/index.php/2008/75-skarvheimen-pa-langs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette finnes det sikkert mange meninger om (som det meste annet :D ) men synes at filmen ble litt i lengste laget, for oss som ikke har vært med på turen :roll: Personlig synes jeg at filmer som er mye lenger enn 5 minutter, må være rimelig tettpakka med handling "interessant for alle". Selv lager jeg ofte to filmversjoner, en "langfilm" beregna for de som var med på turen, og en kortere film med "det beste av det beste" på 3-4 min som er beregna for å vise andre, dersom en ønsker å introdusere de for en aktivitet, et spesielt område, eller lignende. Men oftest er filmen mest interessant for de som faktisk deltok på turen, eller i det minste kjenner deltakerene. Forøvrig bra jobba, virka som en gøy tur :) Hvilket redigeringsverktøy bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for kritikk!

Kan hende det stemmer at filmene er litt langtrukne. Men føler selv at hvis jeg korter ned på mye av filmen, blir den ikke så jordnær. Hvis 1 time og 15 minutts tape, kortes ned til 5 minutt, vil den bli for overfladisk og kjedelig. Men som sagt, smaken er som baken :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for kritikk!

Kan hende det stemmer at filmene er litt langtrukne. Men føler selv at hvis jeg korter ned på mye av filmen, blir den ikke så jordnær. Hvis 1 time og 15 minutts tape, kortes ned til 5 minutt, vil den bli for overfladisk og kjedelig. Men som sagt, smaken er som baken :roll:

Et lite tips:

I film og tv bransjen er det vanlig å regne forholdet opptak - ferdig film i 1:10 for fiksjon og 1-12 for dokumentar. 1 time og 15 minutter vil da holde til 6 minutt og 25 sekunder ferdig film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.