famjsv Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Jævla raringer!... ...MEN, TUSEN TAKK FOR ALL EKSPERTISE dere stiller til rådighet her på forumet!!! Ha en fin sommer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phaser Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Ser ut som jeg får tak i denne nå. Artig sak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted June 30, 2011 Author Share Posted June 30, 2011 Mine bruker fortsatt 50 minutter på tanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-erwibe Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 ok skal terstes når jeg får tid en gang i fremtiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reginol Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Var så heldig at jeg fikk kjøpt disse i går. En Optimus Ranger 10 med veske, og en Optimus 8R. Mye sot og møkk, men blir bra med litt puss tror jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reginol Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Barnslig og fæl, måtte jeg fyre opp begge i går Funket greit på den lille testkjøringen iallefall. Mvh Reginol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dsk Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Husk at Ranger 10 ikke skal kjøres på bensin! Den har ikke varmeskjold, og det har vært en del uhell. dsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reginol Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Takker for tipset, men det er ingen fare jeg har siklet etter en slik en stund nå, og vet man bare skal bruke parafin. De ulykkene du snakker om var vel grunnen til at de sluttet med å produsere Ranger 10 også? Eller lages de fortsatt? Skulle gjerne hatt en til som var ubrukt i esken Mvh Reginol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Har en brukt og en ubrukt. Ranger 10 er noe av det mest ubrukelige som er laget. Passer best i samlehylla. En svær høgeffektsbrenner, og verdens minste tank. Akkurat i det du har lunk på kaffevannet, må du fylle igjen. I tillegg er det superirriterende å måtte pumpe i eninga. 8R derimot er en sann venn. Lykke til med pussinga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reginol Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Jo takk for det. Blir nok litt mer enn pussing er jeg redd. Fyrte opp Rangeren i kveld også, og oppdaget lekkasje ved mutteren som går inn i tanken fra brenneren. Direkte forvarming rett fra tanken på en måte Mulig det bare er litt ettertrekking som skal til, men får jeg problemer skal jeg spørre på primus hjelpetråden. "Lite brukt" stod det i selgerannonsen på finn.no. Høh..utbrukt tenker jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Neida, Rangeren ser pen ut den. Utbrukt er der det er mere rust enn kasse. Stram mutteren forsiktig. Nytter ikke det, så skru opp og bruk gjengetape. Godt gammelt jungeltrix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haknuts Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Fant denne Norheim "Packing Pocket" hos G-Sport til kr 149. Består av fire supre pakksekker inni et mindre futteral. Dette passer som bildet viser perfekt til Svea'en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Pokker ta dere! All denne lesinga om 111 har gjort at jeg bara MÅTTE ha en Bestilte en hos Forsvarsbrukt som kom i posten i dag. Siden kassen så godt brukt ut har jeg allerede pusset den ned og lakka den svart Håper det ikke er å banne i kirka med en svart 111 Ellers funket den godt, brant pent som bare det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-erwibe Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Pokker ta dere! All denne lesinga om 111 har gjort at jeg bara MÅTTE ha en Bestilte en hos Forsvarsbrukt som kom i posten i dag. Siden kassen så godt brukt ut har jeg allerede pusset den ned og lakka den svart Håper det ikke er å banne i kirka med en svart 111 Ellers funket den godt, brant pent som bare det he he he, måtte le da jeg så denne, dette forumet har rasert meg også når det kommer til primuser 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Det virker som det er smittsomt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dsk Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Det er garantert en smittsom "sykdom" men det går i liten grad ut over andre, så samfunnet lar oss fortsatt pusle i fred med vår galskap. Nå er det til og med lov med bensinprimusser, det var jo ikke tilatt tidligere. dsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Hehe... Kan vel nevne at jeg kjøpte en "ny" ubrukt 8R tidligere i sommer, den hadde stått og støvet ned hos min lokale Coop Byggmix butikk. Jeg fikk den ganske billig Så samlemanien er nok i gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian123 Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Bare briefer. Er en brenner fra Enders 9060 som står på hvis noen lurer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Har hatt med min 8R på tur også Artig liten sak. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hege P. Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Vil ha sånn en! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Vil ha sånn en! Hehe... Rart disse gamle primusene har en tendens til å formere seg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Bare briefer. Er en brenner fra Enders 9060 som står på hvis noen lurer. Silent 8R. Har testet dette. Det fungerer fint, men tanken blir litt varmere enn emd originalbrenneren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Hehe... Rart disse gamle primusene har en tendens til å formere seg Synd ingen av dem kan nedkomme med en Optimus 9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Synd ingen av dem kan nedkomme med en Optimus 9. Jeg måtte bare google den... Det så ut som en pussig liten sak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellis Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Tenkte jeg skulle kjøpe pumpe til min 8R, Finn Hjelmerud kunne skaffe, men de har blitt veldig dyre sa han, over 500,-. Det synes jeg var i overkant, så det får bare være... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts