Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparering av goretexbukse


beech

Anbefalte innlegg

Hei.

Var på topptur i dag, nesten nede ved bilen, kjørte jeg på et skult piggtrågjerde i snøen.

Fikk ei solid ripe/hull tvers igjennom goretexbuksa nede ved skiskoen.

Hullet er vel 2-3cm langt og et par mm høyt.

Hvordan fikser du noe slikt? Tar jeg frem nål og tråd, eller er det mer kompleks en som så..

Hatt en fin helg så langt, både skibukse og feller "ødelagt".

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo hvor store krav du stiller til at dette punktet blir tilnærmet vanntett igjen. Om du ikke stiller krav til det er det helt OK å sy med en sterkt tråd, har gjort dette selv og fungerer fint. Om du vil at punktet skal blir "vanntett" igjen så finnes det vel noen "lapper" som du bruker strykejern til å stryke på. Disse har vel en slags lim som fester seg og sitter som er skudd deretter. Vet ikke helt hvor disse fåes kjøpt, men med et raskt søk så finner du det vel selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GORE Gore-Tex Repair Kit fås kjøpt blant annet hos sportsnett.no koster ca 100kroner tror jeg.

Du kan også levere inn buksa til en sportsbutikk, de får det fikset hoss leverandør eller noe. Usikker på hvor mye det koster. Søstra mi gjorde det med sin bergansbukse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryna på sykkel med min bergansbukse m/ dermizax. Jeg tok en grov nylonlapp (fra reppsettet til en haglöfssekk) og limte den på plass på utsiden med rikelig mengde aquashure. Når alt var tørt spraia jeg på en god dose impregnerinsspray (kiwi camp dry).

Det har funka bra hittil, og som en bonus har det heller ikke ramla av i vask. Buksa ser litt "bad" ut, men det gir deg bare cred i de rette miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha det ordnet av noen som kan det er det to sertifiserte "reparatører" som jeg vet om.

Gore-tex service på Aukra og systuen på Bekkestua.

Plukk den som er nærmest eller enklest tilgjengelig, disse er bra begge to.

(mulig det er fler som er bra også, men disse er i alle fall det)

Du kan jo også bruke ducktape.

"If you can't duct it, fuck it"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.