Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg var så heldig å få en sovepose til jul, men har hatt litt betenkeligheter om den siden komforttemp er satt til 0 grader. Er det for kaldt? Kommer til å bruke den i sommermånedene. Hvis ja, hva burde komforttemp være på?

Annonse
Posted

Hei.

En komfortemp. på 0 °C er helt greit i lavlandet for en sommerpose.

Antar at posen din har en ekstremtemp angitt som er lavere.

Hvilken pose er det snakk om?

Posted

Den vil jeg tro kommer til å fungere helt fint til sommerbruk.

Jeg har en eller annen helsport pose jeg kjøpte fra en pall til 199,- eller noe som jeg bruker sommer, tidlig høst og på hytteturer.

Den har komfor på 8 og ekstrem på 0. jeg synes den blir nesten for varm på gode sommernetter, men begynner det og bli kun ett par varmegrader blir den rimelig kald. såvidt under 0 og det blir direkte utrivelig uten ekstra klær og gode sokker.

det som er fint med den er at den tar nærmest ingen plass i sekken.

Posted

På høyfjellet blir den fort kald, da du må regne med frost på sommernettene. Men du kan suplere med en lakenpose eller yttertrekk, og den tåler da en 3-4 grader lavere. I lavlandet kan av og til lakenposen være nok.. Men drar du en tynn sovepose utenpå i tilegg, har du plutselig vinterpose som går i minus 20.. God Tur!