Stinger82 Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Hei. Tiden er inne for investering av ei skikkelig bukse. Har sett litt på trollveggen pro shell, men er usikker. Erfaringer fra lignende bukser? Skal også ha meg nye fjellstøvler. Der har jeg sett på lundhags syncro high, men det er ingen butikker her i byen som har den så får ikke prøvd den på først :/ Kan jo benytte meg av angreretten om de ikke passer foten min. Ser mange sier at disse støvlene krymper en størrelse, er det enda slik? Siter
Mammut Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 ChristofferS: Hvorfor anbefaler du en Jakke til en som skal kjøpe seg Bukse? Stinger82: Jeg har den buksa du spør som. Og jeg har aldri vært borti en bedre bukse. Jeg skulle dog ønske en ekstra lomme et set på benet. Ellers er buksa perfekt og nærmest skuddsikker. Fjellstøvler; hva med Scarpa Cumbre? Siter
ChristofferS Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Der kan du se! Godt jeg tok meg tid til å skrive da Da kan jeg i samme slengen spørre hvordan man sletter et innlegg! (ny her) Siter
Fjellbukken Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Hei Stinger82 Det finnes mange bukser til mange bruksområder, det hadde vært fint om du fortalte litt om hva du skulle bruke buksa og skoene til. Siter
Djupnes Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Patagonia Super Guide eller Alpine guide uten tvil. Siter
Stinger82 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Skrevet 25. oktober 2009 Glemte å skrive hva det skulle brukes til ja Både buksen og skoen blir brukt hele året til alt fra søndagsturer i lysløypen til jakt i bratte fjell Siter
MH Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Var et relativt bredt bruksområde. Er det viktig for deg at den er vanntett? Om det ikke er avgjørende ville jeg heller sett på bukser med bomull eller bomull/polyester-blandinger da de ofte vil ha et litt bredere bruksområde. De vil også gjerne være mer lydløse. Det kan jo være et poeng litt avhengig av hva slags jakt du skal på. Norrøna, Lundhags og Fjällräven blant andre har et utvalg av slike. Siter
Fjellbukken Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Ett så bredt bruksområde er ikke å anbefale for noen bukser igrunnen, av komfortmessige grunner.. Det er kjipt å svette i en klam membranbukse i 10 plussgrader på treningstur i skogen, og det er skikkelig kjipt å gå gjennomvåt på 1500 moh og lete etter rype når det striregner, så jeg anbefaler deg å se etter tilbud på både en membranbukse, og en lett turbukse i bomull \ polyester slik MH anbefaler, og på det viset får du kanskje 2 bukser for samme prisen som du i utgangspunktet hadde tenkt å betale for èn Siter
Stinger82 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Skrevet 26. oktober 2009 Har bestillt lundhags syncro high nå så håper jeg blir fornøyd med de. Når det kommer til bukse venter jeg ett par dager da en ny intersport-butikk har åpningssalg her i byen, så håper å gjøre meg ett kupp der Takker for svar så langt=) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.