Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 8/9/2016 at 4:29 AM, Bjerknez said:

Hehe, fant igjen denne tråden med litt flaks og etter ca. 7 år så kan jeg si at Cold Steel kniven ble fort sløv. Etter bare noen måneders bruk så var den merkbart sløvere. Jeg prøvde og slipe den opp på en slik roterende våtstein i kjelleren uten hell. Grunnen er at eggen var buet og det var vanskelig å finne riktig vinkel. Uansett hvordan jeg prøvde så ble den ikke bedre. 

Så den har nå ligget ubrukt i kjelleren i nesten 6 år. 

Samme her, bare at akkurat den Master Hunter'en har sovet i 16 år.

Skjønner ikke helt hvordan du (eller jeg), endte opp med den. Det er ment for slakt, ikke turbruk. Ligger liksom i navnet... synes å huske en selgerslask, ja.

Høres nesten ut som om du ville vært bedre tjent med en CS Recon Scout. Tung nok til å hugge og ikke så lang og uhåndterlig at den ikke kan spikkes. Men det høres ut til at du allerede hadde Din Beste Kniv og egentlig bare trengte litt brynekurs :)

• 9 år senere...
Skrevet

Snart 10 år siden jeg startet denne tråden, men jeg fortsetter nå allikevel :) 

Jeg bestemte meg for en uke siden og levere Master Hunter kniven og Leatherman Surge multi tool'en til knivslipern AS og disse plukket jeg opp i postkassen i går. 

Du verden for en sinnsyk forskjell det ble. jeg kan med hånden på hjertet si at denne Master Hunter kniven må ha vært sløv rett ut av boksen når jeg kjøpte den. For så skarp som den er nå har den aldri vært. 

Det er fortsatt en klumpete og litt ubrukelig kniv egentlig, men jeg skal se om jeg får gitt den et nytt forsøk i sommer. Jeg har jo i mellomtiden også anskaffet meg Helle Utvær og Helle Mandra kniven. 

Ved siden av de tre som er nevnt her, har jeg også Helle sin Lappland "samekniv" og dette er den desidert mest slitesterke kniven jeg har hatt. Denne var med meg gjennom førstegangstjenesten i 1992 og i dag snart 35 år(!!!) etter så er denne etter sliping og polering av knivslipern så god som ny igjen. 

Så har jeg også Strømeng sin 6" kniv som er helt ubrukelig. Alt for tynt blad og eggen skaler seg opp med en gang. Bear Grylls foldekniven jeg har er faktisk helt grei, men den blir fort sløv, å det eneste jeg har gjort med den er å spikke noen pinner ved 4-5 annledninger. Kanskje denne også bør få seg en tur til knivslipern for en ny sjanse?

Utover det så tror jeg ikke jeg har så mange flere kniver som jeg vet om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.