Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger tur til Valdresflya 1.maihelgen med telemarkski og feller.

Noen som sitter inne med fersk info om snøforholdene der? Hvor er det best å parkere ifht. anmarsj, og hvilke topper er best nå?

Skrevet

Jeg var en tur innover Leirungsdalen i helgen. Mer enn nok snø til alt som er moro, men mindre enn på denne tiden i fjor. Elva var bare åpen på enkelte plasser. Skal du på Rasletind og Kalvehøgdene, er det best å parkere litt nord for høyeste punktet på veien. Skal du inn i Leiriungsdalen og gå topper nord for denne, syns jeg det er best å parkere ved Heimdalsmunnen eller litt lenger nord, slik at du har svak helling neste helt tilbake til bilen og slipper å styre med å sette på feller på vei hjem.

God tur!

Skrevet

Jeg tok turen opp på Rasletinden 25. april, og det var gode snøforhold. Jeg kommer gjerne tilbake 1.mai-helgen, men synes nedkjøringen fra Rasletinden var nokså kjedelig.

Finnes det andre gode skitopper, uten alt for lang anmars (<15 km fra bil til topp), med utgangspunkt på Valdresflya.

Skrevet

I går var det glimrende forhold på Valdresflya. Snøen holdt hele dagen igjennom, det var sol og vindstille. Jeg sovnet i solen på Rasletind, noe jeg aldri har opplevd på en topp før :roll:

Skrevet

også er det meldt litt snø nå så det kan fortsatt være noen uker med skigåing.

har noen peiling på snøforholdene ved leirungsdalen? Er elva/bekken der åpen, eller mulig å krysse?

vurderer leirungsdalen som utgangspunkt for toppturer kommende helg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.