Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsportsekk for kort i rygg - andre sekker som er bedre?


Fjellbukken

Anbefalte innlegg

Ser at det finnes ett dusin tråder om denne Helsport X-Trem 90+30 sekken men ingen av disse gir svaret på det jeg lurer på.

Føler at denne sekken blir for kort i rygglengden og når vi jusst nu målte så er jeg 183 høy og 60cm rygglengde, og Helsport skriver at sekken er 50-60cm i lengde, dette er allikevel for kort for meg da sekken somregel ligger på nederste hakket og jeg må gå sammenkroket for at det ikke skal bli for tungt på skuldrene...

Det jeg da lurer på er hvilke andre sekker som har en lengre rygglengde? Ser litt på Bergans Powerframe, Alpinist 130l og Norrøna Recon i hovedsak.. Liker å støtte Norske industrier :) Problemet derimot er at produsentene ikke legger ut rygglengdene online som jeg har funnet, Powerframe er f.eks bare oppgitt til å passe for personer mellom 170-195cm.... Er det noen med min rygglengde ca. som har erfaringer å komme med eller andre leksikon som vet eksakte lengder og tall ? 8) Setter stor pris på tilbakemelding siden jeg jusst fant en Powerframe til 1800,- brukt, passer min studenttilværelse perfect :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 202cm og letet for noen uker siden etter sekk, tittet da stort sett på bergans og jeg kom til at alpinist og powerframe 130L ikke var lange nok for meg, fikk hoftebeltet på korsryggen og ikke på hofta. Men den gamle modellen av PowerFrame, den som bare heter Powerframe (står 3800 PowerFrame på lokket), den er faktisk lenger i ryggen og passet til meg.

Har nå ikke fått testet denne på langtur enda, men har lastet den opp med 20kg og testet den på ryggen da, og jeg får da vekten bra fordelt mellom skuldrene og hoftene.

Mår du har sett en brukt sekk så tipper jeg at dette nok er snakke om 3800 Powerframe og ikke den nye 3810 Powerframe 130L.

Min konklusjon er at den nye PowerFrame 130L og alpinist sekkene er som Bergans oppgit, beregnet for personlengde på 175-195cm, mens den gamle modellen (3800 PowerFrame) kan utvides ca 10 cm mer enn de nye modellene.

Håper denne informasjonen er til hjelp for deg i jakten på ny sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.