Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan en forvente skiføre på hardangervidda?

Det har så vidt jeg har fått med meg vært endel nedbør og lave temperaturer i det siste, og yr.no spår ca 10 minus og smått med nedbør hele neste uke. Er det noen som har trasket litt i området i det siste?

Jeg funderer på en tur i begynnelsen/midten av november. Hvis snøføret er så som så, blir det truger istedenfor ski...

Mvh Andreas

Annonse
Skrevet

Kjørte over idag, 10 cm på haukeli...litt bart på utsatte steder. Men med litt mer snø så er det ikke no problem å gå på ski

Skrevet

Hehe, så gøy - jeg fomlet meg gjennom internettet og havnet på hjemmesiden din for noen få dager siden :)

Takk for nyttig oppdatering! Da blir det en alenetur over hardangervidda i løpet av november. Får bare følge med på temperaturen og passe på at det ikke blir plussgrader i tiden fremover..

Da skal en modifisert cho oyo i ilden!!

Skrevet

Det er et umulig spørsmål. Det er veldig avhengig av størrelse på vannet og lokale forhold. Jeg målte 7 cm is på et tjenn på Blefjell i dag. Tjennet er 25 dekar stort , uten gjennomstrømming. Vannet ved siden av er nærmere kvadratkilometeren og med stor gjennimstrømming, der hadde det ikke lagt seg ennå.

Faller det snø i isleggingsperioden vil dette ha mye å si for istykkelse og kvalitet.

Eirik

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.