Aalstad Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Når kan en forvente skiføre på hardangervidda? Det har så vidt jeg har fått med meg vært endel nedbør og lave temperaturer i det siste, og yr.no spår ca 10 minus og smått med nedbør hele neste uke. Er det noen som har trasket litt i området i det siste? Jeg funderer på en tur i begynnelsen/midten av november. Hvis snøføret er så som så, blir det truger istedenfor ski... Mvh Andreas Siter
Lompa Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Har ikke vært der oppe enda, men det har vært rikelig med vind, så det er nok noe ujevnt.. Webkameraet på Finse viser snø.. http://www.bt.no/kamera/article147.ece Siter
Aalstad Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Skrevet 28. oktober 2008 Takk for link Lompa! Det enkleste og mest up to date er vel å ringe et hotell der oppe - med mindre noen her på forumet har nylig tilbakelagt tur i området. Andreas Siter
syrre Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Skal til Geilo fre 7. kan gi deg tilbakemelding her da. Siter
LarsOH Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Kjørte over idag, 10 cm på haukeli...litt bart på utsatte steder. Men med litt mer snø så er det ikke no problem å gå på ski Siter
Nutfant Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Hei ! Joda, det er brukbare forhold på Haukelifjell nå. Se noen bilder fra min tur på min blogg : http://www.toratlesandal.com Siter
Aalstad Skrevet 1. november 2008 Forfatter Skrevet 1. november 2008 Hehe, så gøy - jeg fomlet meg gjennom internettet og havnet på hjemmesiden din for noen få dager siden Takk for nyttig oppdatering! Da blir det en alenetur over hardangervidda i løpet av november. Får bare følge med på temperaturen og passe på at det ikke blir plussgrader i tiden fremover.. Da skal en modifisert cho oyo i ilden!! Siter
Lompa Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Kan det være sikker is på vidda så tidlig? Siter
eirikw Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Det er et umulig spørsmål. Det er veldig avhengig av størrelse på vannet og lokale forhold. Jeg målte 7 cm is på et tjenn på Blefjell i dag. Tjennet er 25 dekar stort , uten gjennomstrømming. Vannet ved siden av er nærmere kvadratkilometeren og med stor gjennimstrømming, der hadde det ikke lagt seg ennå. Faller det snø i isleggingsperioden vil dette ha mye å si for istykkelse og kvalitet. Eirik Siter
syrre Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Var dårlig med snø. Kom litt i løpet av helgen, men svært lite å basere skitur på. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.