Jump to content

Orion Extrem

Recommended Posts

Posted

Hei er litt på kanten til å kjøpe et Orion extrem telt. spørsmålet er anngående plassen. Det er jo et 2 manns telt, er det dermed stort nok til at 2 personer kan leve komfortabelt i det om vinteren. Tideligere Har jeg vært på vinterturer, 2 stk. i et 3 manns tunneltelt og det har vært helt konge, desverre finnes det jo ikke noen 3 manns versjon av orion extrem.

Annonse
Guest Anonymous
Posted

Har fått prøve mitt Orion Extrem flere netter med tre stykker om vinteren. Det var ikke spesielt god plass, men fungerer greit som en nødløsning. Hvis man stabler og organiserer sekker i det ene forteltet, kan man fortsatt bruke det andre til å lage mat/fyre primus & kuldegrop. Krever naziholdning til organisering av utstyr og kropper. Men det er definitivt et tomannstelt, og til to personer fungerer det i mine øyner utmerket!

Posted

Exped orion extreme har god plass for to stykker på vinteren. Har brukt det på vinteren og synes det er eit fantastisk telt :roll: Plassmessig veldig bra med fortelt til begge.

Posted

Skal du fyre med multifuel inne i teltet vil jeg ikke akkurat si at det er god plass til to..

Jeg vil si at det er god plass til en om vinteren. Men teknisk sett er det et veldig bra telt (har brukt det i ca 130-140 døyn) og er stort sett fornøyd. Ville forøvrig ikke kalle det for et utpreget vintertelt da det mangler stormmatter (men det er er en annen diskusjon). Uten å vise til noen erfaringer så kan jo dagens tips være å ta en titt på denne siden http://www.sportsnett.no/ hvor de har et meget godt høstsalg på MH`s telt.

Kanskje Mountain Hardwear EV 3 er noe for deg?

Lykke til med valget!

Posted

Innerteltet henger fast i ytterteltet slik at begge to settes opp samtidig. Da holder innerteltet seg tørt ved oppsett i regn/snøvær. Det går også ann å ta av ytterteltet og kun sette opp innerteltet hvis det er varmt.

A.