Gå til innhold
  • Bli medlem

torgust

Aktiv medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om torgust

Nylige profilbesøk

516 profilvisninger
  1. Etter en liten oppklaring pr mail så har jeg helt riktig fått avklart at det jeg har fått er en Perch og ikke en Char. Forvirringen min ligger i at jeg har fått en ordrebekreftelse hvor det står at jeg har fått en Char. Det var også en Char jeg la inn bestilling på på nettsidene, blant annet på grunn av vekt. Men siden jeg ønsket gul så fikk jeg raft med dobbel duk som da blir tyngre. Altså en Perch. Min utfordring som kunde blir da at jeg aldri fikk beskjed om dette under bestillingen og ikke står det oppgitt noen plass på webside heller. Igjen, det går på kommunikasjon og forventninger
  2. Hei @Kolbjørn K Ja, det ble ikke helt optimalt dette, men det ligger bak oss nå. Som du ser av lista mi så har jeg veid båt og spruttrekk hver for seg. Riktignok ble båten veid med sete og rygg (siden det kom ferdig montert). Jeg nekter å tro at sete og rygg veier tett oppunder 1 kg, så her er det avvik på båten som er problemet. Videre, hvis du leser lista mi så ser du at jeg har oppgitt en total til slutt. Den er basert på "komplett" pakke og består av summen du har oppgitt på nett. Ved min kontrollveiing kommer jeg altså ca 1,5 kg over dette. Et avvik på 45% over oppgitt totalvekt (b
  3. De fleste som følger denne tråden har nok fått med seg at jeg innledningsvis har vært litt kritisk til denne leverandøren. Jeg bør vel nevne at jeg jobber som profesjonell innkjøper. Jeg kjøper varer på vegne av andre så jeg har omfattende erfaring både som kunde og som formidler av varer opp mine kunder. Jeg lever altså av å kjøpe varer og er vant til profesjonelle leverandører som har orden i sysakene. Prøver også selv alltid å være så profesjonell som mulig opp mot de jeg kjøper på vegne av. Jeg håndterer et rimelig stort volum av varer i løpet av et år og "omsetter" for svært mange million
  4. Huff. Dårlig gjort å lage en sånn tråd. Nå ble jeg sittende å tenke på hva jeg har kjøpt av turutstyr det siste året sånn ca. Det ble litt - Helsport Fjellheimen 3 Camp Superlight - 4.700,- på Helsport outlet - Footprint til Fjellheimen 3 Camp - 650,- på Helsport - 2 stk Bergans Trysil 2-manns (ett til hver av ungene, så de kan ta med venner) - 1.000 pr stk,- tilbud på XXL - Helsport Fjellheimen 65 liter sekk til guttungen - rundt 1.000,- på Helsport outlet - 4 sett Helsport dunsokker - 200,- pr stk på Helsport outlet - Bergans Pasvik Lady til jentungen - 3.000,- på XXL - Tran
  5. sliter litt med det der jeg også. I går kveld impulskjøpte jeg en Osprey Xenith 105 på fjellsportsalget. Rakk å legge inn ordren 3 min før salget gikk ut. Jippiiii Slike ting gjør jeg hele tida...
  6. Veldig usikker selv jeg. Jeg er kun 170 cm og valgte å gå for 250 med tanke på plass til sekk og sånt. Min tanke er da at det kanskje vil være mulig å legge en sekk under spruttrekket og likevel ha litt benplass. Usikker 🤔
  7. Model: ULRB250 -> USD 364 (6-20)Colour: YellowSpray deck: Ja -> USD 64Thigh Brace Straps: Ja -> USD 16Airtight Tizip: NeiInflateable floor: Nei Collapsible paddle: Carbon/Nylon -> USD 52 (Hvis tilgjengelig) Total: USD 496 Jeg går muligens for 2 stk, men må sjekke litt før jeg forplikter meg til det. Enn så lenge forplikter jeg meg til 1.
  8. Neppe. Det hadde nok bare resultert i flere uavhengige verksteder som var villige til å gjøre den jobben for deg. Mest sannsynlig til en billigere penge enn merkeforhandler. I tillegg ville du sluppet dette presset fra eksklusiv importør om krav til såkalte "originaldeler" til dobbel pris. Eksklusivitet/enerett i markedet fører sjeldent noe annet med seg enn høyere priser til forbruker
  9. @dimex her sier du det nok mange tenker. "hullet er tettet.." Jeg er også i den kategorien som ikke har interesse av å betale et påslag på mange tusen for norske forbrukerrettigheter som vi neppe får særlig mye bruk for uansett. Skulle noe gå galt klarer jeg fint å håndtere dette selv opp mot produsent. Returfrakt til importøren skal være rimelig høy før det ikke svarer seg. Jeg er med på et Salg / ikke salg-tilbud til produsent.
  10. @Kolbjørn K Nå fremstår du som useriøs. Du er tydelig irritert nå. Når du, som forhandler, velger å kaste deg inn i en slik diskusjon bør du ha stamina til å stå i det løpet ut. Gjerne på en saklig og profesjonell måte også. Akkurat nå klarer du ingen av delene. Dette var ikke et forsøk på finne feil. Dog er det relativt vanlig å lese betingelser. Når disse er formulert på den måten de er på din webside må det være lov å stille spørsmål rundt det. Svaret ditt er at du skylder på "noen", og at du ikke har rukket å se på den siden selv inngir ikke tillit. Tvert imot forsterker det bar
  11. @Kolbjørn K Klippet fra Betingelser på din webside: "Forbrukervern Disse generelle kjøpsvilkårene er gjeldende for den kjøpeavtale som du som forbruker gjør med kipara.no. For å ivareta dine interesser som kunde tillempes bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven samt personopplysningsloven på samtlige kjøp gjort på kipara.no Ved en eventuell tvist mellom kipara.no og deg som kunde følger allmenne reklamasjonsanbefalinger." Hva betyr egentlig dette? At bestemmelsene i kjøpsloven "tillempes"? Og... At dere følger "allmenne reklamasjonsanbefalinger"? Rek
  12. Jeg er også interessert i å være med på en ny bestilling
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.