Gå til innhold
Kurt50

Turforslag GPX 3 dages vandring fra Krossobanen?

Anbefalte innlegg

Hej, jeg og mine 4 voksne sønner skal på 4 dages tur til fjeldet i næste uge. Onsdag overnatter vi ved Heddersvatn, torsdag en vandretur op til Gaustatoppen, en tur med gaustabanen og går ned ti bilen ved Heddersvatn, kører til Krossobanen og parkerer, tager Krossobanen om eftermiddagen og kan vandre 4-5 timer hvor vi skal telte, fredag og lørdag vil vi vandre og komme tilbage til bilen lørdag aften.

Har nogen forslag til en sådan rute? Meget gerne med en gpx fil som jeg kan få ind i min Garmin gps? Vil være taknemlig for nogle tips og gode råd, venlig hilsen Kurt.

NB: vi er alle danskere, men med masser af energi..:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Daniel Hillergren
      Hej!

Ni får gärna kika på min lilla film från då jag och brorsan besteg Gaustatoppen för några helger sedan.  

Mvh
      Daniel
    • Av zyrpe
      Er det noen som har rutebeskrivelsen fra Ny Sulis hytta og til Siso og Rago?

• Av Thomas_B
      Hei!
      Vi er et par stykker som tenker å sove under åpen himmel på Gaustatoppen nå i løpet av vinteren. Noen som har noen tips til denne turen? Tenker spesielt på om det er noen slags opptråkket sti på vinterstid, bør man ha truger, noen som har gjort dette før etc. Har også vært i kontakt med turistbyrået på Rjukan for å høre om det er noen lysforuresning der opp feks fra masten (kjipt hvis det er stjerneklart). Men de mente det ikke skulle være noe forstyrrende lys.
      Takker for alle tips og tilbakemeldinger!
    • Av Johan Nørstebø
      Noen her inne som veit hvordan snøforholdene er på Gaustatoppen nå? Tenkte å gå der til helgen, men er usikker på om det lar seg gjøre til fots så tidlig på sesongen.
    • Av kinemt
      Hei! 
      Jeg er helt ny her inne og håper jeg gjør dette riktig. 
      Jeg og samboeren min hadde planlagt telttur til området ved Gaustatoppen den første helga i mai, før det plutselig slo meg at det antakelig er snø der fremdeles. Samboeren min er ikke særlig tur/fjellvandt, så jeg tror ikke at snøvær og telt faller i god jord hos han. Derfor lurer jeg på, hvor er det størst sjanse for at snøen har gått i mai? Vi vil gjerne ligge ved et vann hvor vi kan fiske, og i nærheten av en topp å bestige. Ikke en altfor vanskelig en, med tanke på den litt mindre turvante samboeren min.

Takk for alle svar! 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.