Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr til alpin klatring


ketil

Anbefalte innlegg

Drømmer om å komme i gang med moderat alpin klatring og trenger da å gjøre investeringer i en del utstyr. Må vel ha to klatreøkser, stegjern som egner seg til klatring, stive støvler og kanskje noen skruer og ankre. Annet? Ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke utstyret på fosseklatring, men fint om det duger til å prøve seg på dette også.

1) Noen som har forslag til en grei "pakke" som ikke drar alt for ille avgårde i pris?

Øks: Grivel Alp Wing?

Stegjern: Grivel 2F?

Støvler: Scarpa Alpha?

2) Hvor kan man få tak i dette billigst?

Utenlandske nettbutikker? For eksempel http://www.telemark-pyrenees.com/ ? Kommer det toll på sånne varer eller bare moms pluss fortollingsgebyr på 100-150kr?

Brukt? Har ikke funnet noen markedsplass med noe særlig annonsering på sånne varer. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

www.steepstone.com har et bruktmarked. Om du ikke finner det du vil ha kan du jo ev. annonsere selv, eller legge inn et innlegg på diskusjonssiden. I så fall ville jeg bedt om råd til type utstyr i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.