Gå til innhold
  • Bli medlem

En bok som gir deg noe å tenke på under fjellvandringen


Anbefalte innlegg

For noen få dager siden ble boktraileren til den relativt nye boken En forfatters klagesang klar for visning på YouTube.

Nyhetsspeilet har gitt boken bl.a. følgende omtale :

- "..dette er en av de viktigste, friskeste og artigste bøkene som er utgitt på norsk på en god stund."

Denne forfatteren setter spørsmål og fakta ved ting få av oss tenker på til daglig men som alle egentlig lurer på.

Er man fortsatt villig til å høre på de som påstår at det er noe galt med samfunnet, eller avskriver man automatisk det meste som kun en nykomponert og uriktig konspirasjonsteori?

Jeg vil iallfall påstå at denne boken vil kunne sette fart på fjellvandringen :)

Nå er det endelig påske, nyt den. God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At noe av dette kanskje stemmer er nok mulig! Konspirasjons gjengen i Nyhetsspeilet blir for min del rett og slett for mye!

At det finnes mektige mennesker i verden som kan gjør mye i det skjul er det ikke tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det kan vere greit å sette seg litt inn i kva Nyhetsspeilet eigentlig er før ein ukritisk godtar allslags merkelige utsagn frå den kanten.

Eg har kikka igjennom noko av det som står på sidene deira, og det fyrste som slo meg var at desse folka har ein humor som ligg litt på sida

av det vanlege.

Etter særs kort tid gjekk det opp for meg at det nok ikkje var så enkelt.

Dei trur faktisk på dette meiningslause vaset! (Anten det eller så vart eg eg lurt...)

Eg synes litt synd i dei som bit på for full musikk og nektar å la kritiske tankar ta plass i hovudet.

Bøker av alle slag har eg lese opp gjennom åra, men eg vil aldri la ferdigpakka tankegods ta kontroll.

Om ein blir oppslukt av religion eller konspirasjonsteoriar vågar eg påstå at ein har mista kontakten med seg sjølve.

Det vert sagt "kvar mann si tru", men alt med måte!

Eg skulle ikkje leite lenge før eg fann betre turlektyre enn dette, klarar ikkje å sjå samanhengen mellom slike bøker og friluftsglede...

Det siste ein treng på tur er vel bli forbanna på historiske skikkelsar, nåtidas politikarar og samfunnet generelt, samstundes som ein trur ein har sett lyset :)

Ha ei god påske og tøm gjerne hovudet for ting ein ikkje treng drasse på!

Med helsing Opplyst, men ikkje teken te fange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.